پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
معاون غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

کمبود دارو و سرم در گیلان به زودی بر طرف می شود

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۰:۲۳ چاپ

حکایت گیلان | معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رفع برخی از کمبودهای دارویی در داروخانه های استان در طی روزهای آینده، خبر داد.

  
 
 دکتر نسیبه یوسفیان - معاون غذا و دارو دانشگاه، اظهار داشت: با پیگیری‌های مستمر سازمان غذا و دارو، اغلب داروهای مورد نیاز مردم به ویژه داروهای اطفال به زودی در داروخانه‌های استان موجود خواهد شد.
 
وی ادامه داد: کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار دارو، ارزیابی وضعیت نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و پایش ثبت اطلاعات در سامانه‌های سازمان غذا و دارو از مهم‌ترین مواردی است که در زمان بازرسی توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه از داروخانه‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف نیز برخورد قانونی می شود.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به اینکه شیوع گسترده آنفلوانزا و بیمارهای تنفسی در سطح کشور، مصرف بالای آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم را به دنبال داشته است، افزود: در این خصوص با کمبود برخی از اقلام دارویی در سطح داروخانه‌ها مواجه شدیم که با برخی از داروهای مشابه این کمبودها جبران شد.
 
وی در پایان با تأکید بر اینکه بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طور مستمر از داروخانه‌های سطح استان بازدید می‌کنند، از شهروندان خواست هرگونه تخلف، شکایات و… را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان