پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | به بهانه انتشار تصاویر رستم قاسمی با یک خانم در مالزی به موادری پرداخته‌ایم که مدیران و چهره‌های شناخته شده جمهوری اسلامی به مشکل مشابه برخورده‌اند و برایشان دردسر درست شده است.

در روز‌های اخیر عکس‌هایی از رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی و وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد منتشر شده است که واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشته است. این عکس‌ها متعلق به سال‌ها پیش است که در آن رستم قاسمی با زنی بی‌حجاب در خارج از ایران دیده می‌شود. این عکس‌ها خیلی وایرال شد و تبدیل به سوژه کاربران فضای مجازی شد.

همین موضوع باعث شد تا اطرافیان و حامیان رستم قاسمی به انتشار این عکس‌ها واکنش نشان دهند. اولین واکنش رسمی به این موضوع را علی جعفری رئیس دفتر رستم قاسمی نشان داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «صرف‌نظر از اصالت عکس‌ها، انتشار عکس‌های خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است؟ برای اغراض سیاسی، شرافت و انسانیت را لجن‌مال نکنیم»

 

بعد از انتشار این توئیت که به طور ضمنی اصالت عکس‌ها را تائید می‌کرد روزنامه ایران به عنوان اُرگان رسمی دولت هم در مقاله‌ای به دفاع از رستم قاسمی پرداخت و نوشت: «دیروز در فضای مجازی و در اقدامی غیراخلاقی، عکس‌هایی با هدف حاشیه‌سازی درباره وزیر راه و شهرسازی منتشر شده است. قطع نظر از اصالت عکس‌ها، انتشار عکس‌های خصوصی یک فرد با چه هدفی جز اغراض کثیف سیاسی منتشر می‌شود.»

 
احسان بداغی روزنامه‌نگار در واکنش این مطلب روزنامه ایران نوشت: «روزنامه ایران نوشته عکس‌های رستم قاسمی با هدف «اغراض کثیف سیاسی» منتشر شده است. همزمان عامل منتشرکننده عکس‌های خصوصی مینو خالقی [کاندیدایی که با رای مردم به عنوان نماینده انتخاب شد اما به خاطر انتشار عکسش، بعد از انتخابات رد صلاحیت شد!!]، سردبیر بخش آنلاین همین روزنامه است.»

روز گذشته هم رستم قاسمی واکنشی به ماجرا نشان داد و در مقام یک «دانای کل»، پاسخگویی را به گردن خدا انداخت و گفت: «خدواند خود جوابگوی حاشیه‌ها خواهد بود.»!! بالاخره معلوم نشد قرار است خداوند چگونه پاسخگو باشد و مهمتر اینکه آیا فقط خداوند پاسخگوی اوست یا همه مردمی که زندگی معمولی و عادی و این‌چنینی دارند مشمول پاسخگویی خداوند خواهد بود!!

 
فارغ از دیدگاه‌های مختلفی که بر سر موضوع رستم قاسمی وجود داشته، یک نکته قابل توجه این است که این مسئله نخستین بار نیست که رخ می‌دهد و مسئولان زیادی در جمهروی اسلامی بر سر انتشار عکس‌های خصوصی‌شان یا موضوع رابطه با یک زن به دردسر افتاده‌اند و برخی از آنها همچون محمدعلی نجفی، کلا از عرصه سیاست حذف شدند.

جعفر شجونی و محمدتقی فلسفی
در اواسط دهه چهل شمسی ساواک برای مقابله و ساکت کردن وعاظ و روحانیون از جمله محمدتقی فلسفی و جعفر شجونی حکومت پهلوی با استفاده از زنان عضو ساواک آن‌ها را اغفال کرد و با انتشار عکس‌هایی که تلاش کرد تا آبروی آن‌ها را نزد مردم ببرد.

 
پرویز ثابتی از مدیران ارشد ساواک در کتاب در دامگه حادثه درباره این موضوع نوشته است: «یکی از این زنان که از خود استعداد بیشتری نشان داد و با ساختن داستانی این آخوند‌ها را به خانه خود، که در واقع خانه امن ساواک بود کشاند. این زن که به بهانه طرح مسائل شرعی به این آخوند‌ها نزدیک شده بود به آن‌ها گفته بود که همسرش با او ارتباط برقرار نمی‌کند و ماه‌ها در سفر است، در حالی که او آتشین مزاج است و نمی‌داند نیاز خود را چگونه رفع کند.»

در حالی که تا سالیان سال صحت و سقم این عکس‌ها تکذیب می‌شد، بعد از نزدیک به نیم قرن که از این ماجرا گذشته بود، مرحوم شیخ جعفر شجونی اظهارات جنجالی را در برنامه اینترنتی دید در شب مطرح کرد که به شکل تلویحی صحت این عکس‌ها را تایید می‌کرد: «ما رفتیم، نشستیم، شروع کردند صحبت کردن که ساواک چنین است و چنان است. شما آخوند‌ها فکر کردید می‌توانید شاه را برکنار کنید؟ تو می‌روی منبر، باید با ما همکاری کنی... دیدم دونفری یک چمدان به چه بزرگی را دارند می‌آورند. چمدان را وارونه کردند روی میز. روی میز پر شد از عکس بنده با یک خانم، من دیوانه شدم، رفتم مستقیم خانه آقای فلسفی. گفتم شما پدر مایی، رئیس جامعه وعاظی. نگفت برای من هم درست کردند. فلسفی پا شد و راه رفت و گفت هر کسی که فیلم‌برداری کرده، غلط کرده.»

 
شجونی در ادامه گفته بود: «یک‌ذره حالم جا آمد، بیرون آمدم و یک آقایی من را سوار کرد. مرحوم شیخ جواد مناقبی بود. به من گفت شجونی عکس فلسفی رو دیدی؟ گفتم: نه، دست انداخت عکس را برداشت. دیدم عکسش با همون خانومیه که با من عکسش بود... مگه آخوند کیه؟ فرزند همین آدم‌های معمولیه. زن می‌گیره، صیغه می‌کند. آن چیزی که به فلسفی نسبت دادند، گفتند واقعیت دارد.»

 

سیدعلی اکبر حسینی اخلاق در خانواده
یکی دیگر از چهره‌هایی که در رابطه با موضوع ارتباط با زنان به محاق رفت، سیدعلی اکبر حسینی بود که در دهه شصت با برنامه «اخلاق در خانواده» که به چگونگی رابطه میان زن و مرد می‌پرداخت بسیار مشهور شد. در روزگاری که تلویزیون تنها رسانه گسترده ایران بود این روحانی شهرت خاصی پیدا کرد. این شهرت او به حدی زیاد بود که او و علی‌اکبر ابوترابی‌فرد تنها نامزد‌هایی بودند که در انتخابات مجلس چهارم از تهران به طور مستقیم به مجلس راه پیدا کردند و باقی نمایندگان به دور دوم رفتند. حسینی که سابقه مدیرکلی آموزش و پرورش تهران را هم برعهده داشت به مجلس پنجم هم راه پیدا کرد و یکی از نمایندگان اصلی بود که عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت سیدمحمد خاتمی را استیضاح کرد.

 
درباره این سیاست‌مدار شایعات زیادی به راه اُفتاد که برخی از این شایعات پایه و اساس درستی نداشتند. اما بعد‌ها برخی از روزنامه‌نگاران و دستگاه امنیتی آلمان نکات جالب توجهی را درباره این چهره مطرح کردند. ظاهراً در سال ۱۳۷۵ سازمان امنیت آلمان در سفر حسینی زنی را سر راهش قرار می‌دهد و این زن موفق می‌شود با حسینی ارتباط برقرار کند و سازمان امنیت آلمان هم از این حادثه فیلمبرداری می‌کند.

قصد سازمان امنیت آلمان در تهیه این فیلم‌ها هم این بوده است که فیلم‌ها را در ازای هلموت هوفر بازرگان آلمانی که در آن زمان به اتهام رابطه جنسی در زندان ایران بود معامله کند. بعد از این اتفاق حسینی تلاش کرد به مجلس ششم هم برود، اما شکست سختی خورد و بعد از این شکست تا زمان مرگ از صحنه سیاست ایران کنار رفت.

عطا‌ءالله مهاجرانی
عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیدمحمد خاتمی هم در سال ۱۳۸۳ دچار مشکل مشابهی شد و با شکایت خانمی که مدعی بود همسر صیغه‌ای او است به دادگاه و زندان رفت. در آن زمان اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که عطا‌ءالله مهاجرانی دو روز را در زندان گذرانده است، اما ظاهراً این بار پرونده سیاسی نبود و به شکایت یکی از کارمندان مرکز گفت‌وگوی تمدن‌ها مربوط می‌شد که مدعی بود همسر صیغه‌ای مهاجرانی است.

این شایعه خیلی زود به نقل مباحث روزنامه رقیب تبدیل شد و آن‌ها به این موضوع پرداختند و ادعا کردند که مهاجرانی از دادن خرجی به این همسرش شانه خالی کرده است و دادگاه هم برای او وثیقه‌ای ۹۰ میلیون تومانی تعیین کرده است. این شایعات خیلی سریع واکنش مهاجرانی و همسر او جمیله کدیور را به دنبال داشت و آن‌ها این شایعات را تکذیب و ساخته و پرداخته جریان رقیب دانسته که قصد دارند با طرح چنین شایعات مبتذل و پیش پا افتاده‌ای به جریان اصلاحات ضربه بزنند. با خروج مهاجرانی از ایران این موضوع هم مسکوت باقی ماند و دیگر توسط نشریات دنبال نشد.

سلمان خدادادی و زهرا نویدپور
پرونده سلمان خدادادی یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های ارتباط سیاست‌مداران با زنان بود. او نماینده شهر ملکان در چند دوره نماینده مجلس بود و سوابق امنیتی متعددی داشت. خدادادی از همان ابتدا نماینده پر حاشیه‌ای بود و در انتهای مجلس هفتم هم برای مدت کوتاهی بازداشت شد که برخی آن را به خاطر مسائل اخلاقی عنوان کردند.

در حالی که اعتبارنامه این نماینده مجلس، در مجلس هشتم به دلیل مسائل اخلاقی رد شده بود با لابی برخی نمایندگان تایید شد تا او به نمایندگی خود ادامه دهد. در مجلس نهم صلاحیت خدادادی رد شد و به وزارت خارجه رفت. در مجلس دهم صلاحیت او در دقیقه نود تایید شد و توانست بار دیگر به مجلس راه پیدا کند. اما این بار جنجال‌های حضور این نماینده مجلس به شدت بالا گرفت.

دلیل این جنجال‌ها انتشار ویدیویی از فردی بنام زهرا نویدپور بود که ادعا می‌کرد از سوی خدادادی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. بعد از انتشار این ویدیو فایل صوتی از این نماینده مجلس منتشر شد که گفته می‌شد او به زبان ترکی زهرا نویدپور را تهدید می‌کند.

شش ماه بعد اکبر اعلمی خبر فوت زهرا نویدپور را اعلام کرد. کمی بعد معلوم شد زهرا نویدپور در دفتری که به خدادادی تعلق داشته رفت و آمد داشته است. این موضوع بار دیگر پرونده جنجالی این نماینده مجلس را باز کرد و به شایعات زیادی درباره رابطه این نماینده با متوفی دامن زد. بعد‌ها دلایل مرگ نویدپور خودکشی اعلام شد و خدادادی هم از برخی اتهامات مبرا شد! با حکم انفصال از خدمتی که برای خدادادی صادر شد این پرونده هم مختومه شد.

محمدعلی ابطحی و آزار کلامی
محمدعلی ابطحی یکی از سیاست مداران همیشه پرحاشیه جریان اصلاحات بوده است که همیشه حول محور او شایعات زیادی شکل گرفته است. بعد از بازداشت ابطحی در پی حوادث سال ۱۳۸۸ برخی از رسانه‌ها گفتند او به خاطر مسائل اخلاقی بازجویی شده است.

اطحی البته ضمن تکذیب این موضوع عنوان کرد: «سال ۸۸ یک بار هم درباره مسائل شخصی بازجویی نشدم و اتهام اخلاقی نداشتم. اما بیرون زندان می‌گفتند مسائل شخصی داشته و پرونده‌ها را جلویش گذاشته‌اند.»

حواشی ابطحی به این موضوع محدود نشد و چندی بعد یک خبرنگار مدعی شد ابطحی در رابطه سیاست‌مدار و خبرنگار شئون را رعایت نکرده است و برای او پیامی غیراخلاقی ارسال کرده است. کاربران توئیتر پیام ارسال شده توسط ابطحی را مصداق آزار کلامی دانستند. همین موضوع باعث شد ابطحی واکنش نشان دهد و از این خبرنگار عذرخواهی کند و بگوید: «گمان نمی‌کردم فرستادن یک شعر اسمش آزار باشد.»

محمدعلی نجفی و پرونده قتل میترا استاد
محمدعلی نجفی یکی از سیاست‌مداران بی‌حاشیه ایران بود که در اخرین سمت سیاسی خود به عنوان شهردار تهران فعالیت می‌کرد. در اسفند سال ۱۳۹۶ اما از سمت خود استعفا کرد. دلیل این استعفا بیماری ذکر شد. اما چندی بعد شایعه‌ای دهان به دهان چرخید مبنی بر این‌که نجفی با زن جوانی بنام میترا استاد ازدواج کرده است. شایعه‌ای که خیلی زود تایید شد.

همه چیز زمانی عجیب شد و طوفانی عظیم در سیاست ایران به پا کرد که میترا استاد با پنج گلوله به قتل رسید. نجفی با پای خودش به نیروی انتظامی رفت و به قتل همسرش اعتراف کرد. صحبت‌های نجفی در دادگاه که عنوان می‌کرد مجبور به ازدواج با استاد شده و بعد از ازدواج با او توسط نهاد‌های خاصی تحت فشار قرار گرفته است، به شایعه این که نجفی در دام یک پرستو گرفتار شده است.

طرح این موضوع با واکنش شدید خانواده میترا استاد قرار گرفت و آن‌ها وقوع این تراژدی را به خاطر اشتباه خود نجفی می‌دانستند که در دام هوای نفس گرفتار شده است. دادگاه نجفی برگزار شد و او بعد از این‌که خانواده مقتول رضایت دادند به زندان محکوم شد. بعد از آن نجفی به طور کامل در حاشیه قرار گرفت و به طور کامل از صحنه سیاست در ایران حذف شد.

خانمی که با وزیر دولت روحانی ارتباط داشت!!
حسین الله‌کرم در صفحه اینستاگرام خود درباره ارتباط یک خانم با وزرای کابینه حسن روحانی حرف زد و مدعی شد این خانم با پنج وزیر کابینه حسن روحانی رابطه داشته است. بعد‌ها معلوم شد این خانم که چنین ادعایی علیه‌اش مطرح شده، یک خبرنگار است. یکی از افرادی که پس از این ادعا از شغلش خداحافظی کرد، علی جنتی وزیر دولت روحانی بود.

پیش از اظهارات حسین الله کرم، محمدحسین رستمی مدیر سایت عماریون مطالبی حتی علیه محمدجواد ظریف منتشر کرد و ادعای عجیبی علیه محمدجواد ظریف طرح کرد و از ارتباط او با یک خانم جاسوس نوشت. البته این ادعا هیچگاه ثابت نشد.

منبع: رویداد 24

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان