پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

بعد از ماجرای جنجالی انتشار عکس‌های خصوصی رستم قاسمی وزیر راه، مسکن و شهرسازی، فشار بر ابراهیم رئیسی برای برکناری و یا پیشنهاد استعفای وی قوت گرفته است.

به گزارش حکایت گیلان | بعد از ماجرای جنجالی انتشار عکس‌های خصوصی رستم قاسمی وزیر راه، مسکن و شهرسازی، فشار بر ابراهیم رئیسی برای برکناری و یا پیشنهاد استعفای وی قوت گرفته است.

تصاویری از رستم قاسمی، در سفری به کوالالامپور در فضای مجازی منتشر شده. عکس‌هایی از همراهی یک زن جوان با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در فضای مجازی منتشر شده است. این عکس‌ها نخستین بار توسط یکی از خبرنگاران شبکه فارسی زبان انتشار یافته است.

 
گفته‌ها حاکی از آن است که این تصاویر در سال 2011، دو سال پس از مرگ همسرش، زمانی که وی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد بوده است، گرفته شده است.

وزیر مسکن را برکنار کنید

روزنامه فرهیختگان در یادداشتی ضمن درخواست برکناری وزیر راه نوشت:

* با شرایط خاصی که بر این روزها حاکم است، تغییر مدیران ناکارآمد و اصلاح سیاست‌ها و تصمیم‌ها برای مردم ملموس‌تر و قابل‌قبول‌تر است.

* تغییر وزرایی با عملکرد نامناسب یا کم‌کارکرد اگرچه از اهمیت بالایی برخوردار است اما طی دوماه اخیر دولت یا مجلس به آن توجه نکرده. دو مصداق بارز این مساله رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی است. استیضاح یا اصلاح‌ عملکرد وزیر راه‌وشهرسازی روزنه امیدی برای مردم خواهد بود.

 
رئیسی هرچه زودتر تکلیف رستم را روشن کند

ایلنا به نقل از اقبال شاکری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس نوشت:

* (درباره کسالت و بیماری رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و ضعف جسمی و ناتوانی در اداره وزارتخانه): به عقیده من ریاست محترم جمهوری که مسئولیت این کار را دارند باید بررسی کنند که اگر آقای مهندس قاسمی توانایی انجام کار را ندارند، تصمیم دیگری گرفته شود.

* من این را به صلاح خود آقای قاسمی عرض می‌کنم، ما نباید فشار بیاوریم و خدای نکرده ایشان را با مشکلات دیگری مواجه کنیم. به‌نظر من اگر اینطور است و این حرف‌ها واقعی است، دولت پیشگام شود و قبل از اینکه خدایی نکرده شرایط بدتر شود، اقدام متناسب داشته باشد.

 
*  اگر کسی از لحاظ جسمی بیمار و ناتوان باشد، در کارکرد هم دچار مشکل می‌شود. به‌نظر من هیچکس بهتر از معاون اول و خود آقای رئیس‌جمهور صالح نیست که این را بررسی کند و با مجلس در میان بگذارد.

* بهتر است آقای رئیسی و آقای مخبر هرچه زودتر در این زمینه گفت‌وگو کنند و تصمیم بگیرند، حالا هر تصمیمی که بگیرند شاید تصمیم این باشد که «نه چیزی و کار دارد خوب پیش می‌رود»، اما یک تصمیمی بگیرند و اعلام کنند، چون این مباحثی که شما اشاره کردید خیلی دارد در مجلس و رسانه‌ها مطرح و تکرار می‌شود.

 
* در حال حاضر سوال‌های متعددی برای وزیر راه و شهرسازی ثبت شده است و به نظر می‌رسد که این روند سوال‌ها دارد شدت پیدا می‌کند.

همزمان با افزایش درخواست برای برکناری رستم قاسمی انتشار تصاویری از حضور او در نشست ابراهیم رئیسی با نخست وزیر ارمنستان خبرساز شده است.حضوری که برای منتقدان وزیر پیام متفاوتی خواهد داشت و معنای آن این است که بر خلاف انتظار رسانه‌ها و منتقدان خبری از استعفا و یا برکناری رستم قاسمی در میان نیست و وی همچنان بر مسند کار باقی می‌ماند!

علی جعفری، مشاور و رئیس دفتر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به تصاویری که اخیرا از قاسمی در فضای مجازی منتشر شده، واکنش نشان داد و نوشته بود: «صرف‌نظر از اصالت عکسها، انتشار عکسهای خصوصی یک زن و شوهر با کدام مکتب اخلاقی سازگار است؟ برای اغراض سیاسی، شرافت و انسانیت را لجن‌مال نکنیم.»

منبع: برترین


 
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان