پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با بحران‌های پیش آمده و قطعی اینترنت هزاران شغل تعطیل شد که من معتقدم وزارت ارتباطات به زودی افزایش پهنای اینترنتی را انجام خواهد داد تا مردم به کسب و کار خود را ادامه دهند.

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان این که «به دلیل بحران‌های به وجود آمده وزارت ارتباطات و فناوری پهنای اینترنت را کم کرده است و قول داده‌اند بعد از اینکه فضا آرام شود آن را افزایش دهند»، گفت: از طرفی با بحران‌های پیش آمده و قطعی اینترنت هزاران شغل تعطیل شد که من معتقدم وزارت ارتباطات به زودی افزایش پهنای اینترنتی را انجام خواهد داد تا مردم به کسب و کار خود را ادامه دهند؛ چون مردم به این فضا وابسته و بخشی از زندگی و معیشت آنان شده است.

مهم‌ترین بخش‌های گفت‌وگوی این عضو کمیسیون امنیت ملی را در ادامه می‌خوانید:

*ضرر و زیان‌های زیادی در این مدت به دلیل وضعیت موجود به فضای کسب و کار وارد شده است و به همین خاطر امیدوارم وزارت ارتباطات هر چه زودتر نسبت به افزایش پهنای اینترنت و همچنین روان سازی این فضا اقدامات جدی به عمل بیاورد.

*وزارت ارتباطات تابع شورای امنیت و نهادهای دیگر است و استقلال قطع یا وصل کردن اینترنت را ندارد و همچنین تابع دستگاههای مسئول امور امنیت و انتظامی کشور است. امروز که شرایط عادی شده است وزارت ارتباطات باید در این امر اقدام لازم را انجام دهد. یکی از نگرانی‌های ما این است که به تعداد بیکاران اضافه شود و این موضوع خود یک معضل اجتماعی است.

* فعلا نمی‌توانند طرح صیانت را اجرا کنند. اگر بخواهند مصون سازی کنند کسی مخالف آن نیست، اما امروز مردم به پهنای اینترنتی نیازمند هستند این یک علم است که در اختیار جامعه بشری قرار گرفته تا استفاده کنیم. به هر حال در شرایط حاضر به دلیل فضای امنیتی مقداری کاهش پیدا کرده و قطع به یقین در آینده نزدیک بهتر خواهد شد.

تولیدات صداوسیما از نظر کیفی و کمی نیاز به بازنگری دارد. صداوسیما باید نظرسنجی واقعی انجام دهد که در کشور چند درصد مخاطب دارد و در پی آن به دنبال افزایش و جذب مخاطب باشند؛ اگر تعداد مخاطب کاهش یافته حتما باید آسیب شناسی صورت بگیرد.

*صداوسیما مقوله بسیار مهمی است و به همین خاطر است که به آن «رسانه ملی» گفته می‌شود و باید در اختیار تمام جامعه باشد. صداوسیما باید با نظرسنجی میزان اثرگذاری خود در سطح ملی را مشاهده کند. اگر اثرگذار است باید اثر آن را در سطح ملی ببینیم، اما اگر نیست باید بازنگری جدی در عملکرد داشته باشند که متناسب با مسائل روز دنیا تغییر کند.

*مسئولان صداوسیما خودشان می‌دانند تعداد مخاطب نسبت به قبل کمتر شده است و حتما نیاز به اصلاح ساختاری و سیستمی دارد، چون هر چقدر مخاطب جذب کند مخاطبان بی بی سی و اینترنشنال و... کم می‌شود.

*تجمعات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون احزاب آمده است، متولی این امر مجموعه وزارت کشور است. تجمعات چند نوع دارد. مثل تجمع در فضای مسقف؛ بعضی از این موارد را فرمانداری یا استانداری می تواند مجوز دهند و برخی از طریق استانداری به وزرات کشور درخواست مجوز دهند. اما در واقع از این ظرفیت قانونی استفاده نمی‌شود و به خیابان کشیده می‌شود.

* وزارت کشور و دیگر نهادها و دست اندرکاران باید نسبت به بازنگری قانون احزاب جدیت داشته باشند و به هر نهاد و حزبی و هر جریان چه چپ، راست، اصلاح طلب و اصولگرا نیاز به تجمع داشته در چارچوب قانون و حزب مجوز دهند و یک فضای آرام و مناسب تأمین کنند به نظرم خیلی از این مسائل به جای اینکه در خیابان گفته شود باید در رادیو، تلویزیون و رسانه‌های خارجی در یک فضای آرام مورد گفتگو قرار گیرد، در حالی که احزاب قانون خوبی دارند اما هیچ عملکرد مناسبی ندارد.

منبع:جماران

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان