جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
از طرح دیوارنگاره ها تا توهین روزنامه کیهان؛

آخر سلبریتی بودن خوب است یا بد!؟

۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۱:۱۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | طرح دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران با جنجال بزرگی که ایجاد شد، جمع شد و حالا روزنامه کیهان هم به  طراحان و همچنین هنرمندان داخل آن توهین کرد. مشخص نیست آخر این زنان «گلچینی از مفاخر زن» هستند و یا «هنرپیشه‌های بی‌سواد و پیر و پاتال»!؟

از آن گذشته نگاه به سلبریتی ها در دریچه برخی از طرفداران حاکمیت پر از تناقض است. روزی می گویند آن ها از طریق نظام معروف شده اند و نمک خورده اند و نمکدان شکسته اند و روز دیگر جمع دیگری را مقابل آن ها قرار می دهند. تا یک سلبریتی و یا بازیگری استوری در مخالفت می گذارد داد و فغان بیرون می آید که سلبریتی را چه به اظهارنظر؟! ولی خود علاقه دارند حداقل چند نفر از آن ها به دفاع از آن ها برخیزند. برای همین است که مقابل مثلا مهران مدیری یکی مثل مهران رجبی را علم می کنند! این موازی کاری پرازتناقض است. آخر نفهمیدیم سلبریتی بودن بد است و یا تنها باید با آن ها باشد!؟

در کشوری مثل روسیه همیشه شاهد آن هستیم آن ها به شخصیت های تاریخی خود احترام می گذارند. کاری هم به گذشته آن ها ندارند. برای همین است که هنوز سفیر روسیه در ایران به «گریبایدوف شاعر» ادای احترام می کند. کاری هم ندارد که او مرتکب چه مسائل تلخی در ایران شده است. حتی هنوز استالین با آن همه جنایات ستایش می شود. تکلیف «چخوف»، «داستایوفسکی» و «نیکولای گوگول» هم که مشخص است. ولی در ایران خیلی دیر به این مسائل رسیده ایم. وقتی عکس آن ها بالا می رود که نگاه همه این است که می خواهند از آن ها استفاده ابزاری کند و در نهایت هم یکی مثل کیهان  به آن ها توهین می کند و هیچ کس جلویش نمی ایستد. 

به واقع فاطمه معتمدآریا با عروسک گردانی «خونه مادربزرگه» و »مدرسه موش ها» به این کشور خدمت کرده یا کیهان با بلندگوی حمله به هنرمندان و سیاسیون و منتقدان! ژاله علو با آن دیالوگ معروف خاله لیلا در روزی روزگاری نجابت زن ایرانی را نشان داده و یا آن مسئولی که می خواهد رانندگان اسنپ و تپسی را برای بدحجابی جریمه کند؟ تا چند سال پیش خیلی از این ها کوچکترین حرف سیاسی هم نمی زده اند. ولی آن قدر آش را شور کرده اند که دیگر داد فوتبالیست و بازیگر و اینفلوئنسر اینستاگرام هم در آمده است. این سیاسی شدن آن ها محصول همین مدیریت است. به جای این که در این برهه حساس عکس آن ها را در سطح خیابان منتشر کنید جلوی آن هایی را بگیرید که به آن ها توهین می کنند! شاید مساله بهتر حل شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان