پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

روزنامه هم‌میهن‌ چاپ تهران با انتشار گزارشی از دستگیری دانش‌آموزان و نگهداری آنها در کانون اصلاح و تربیت انتقاد کرده است.

به گزارش حکایت گیلان | روزنامه هم‌میهن‌ چاپ تهران با انتشار گزارشی از دستگیری دانش‌آموزان و نگهداری آنها در کانون اصلاح و تربیت انتقاد کرده است.

هرچند از تعداد دقیق نوجوانان بازداشتی خبر رسمی منتشرنشده است اما اطلاعات تعدادی از وکلا و بازداشت شدگانی که در روزهای اخیر آزاد شده اند، نشان می‌دهد، دانش آموزان بازداشتی کم نیستند.

فرخنده جبارزادگان فعال امور اجتماعی به این روزنامه گفته «این اقدامات جز زجردادن و اذیت‌کردن این کودکان، هیچ نتیجه‌ای ندارد. کانون جای این افراد نیست.»

هم‌میهن از قول خانم جبارزادگان گفته «صلاحیت مدیران مدارسی که این دانش‌آموزان را تحویل ماموران داده‌اند، زیر سوال رفته است. دانش‌آموزان یک‌ مدرسه باید مانند فرزندان آن مدیر باشند. کدام مدیر، فرزندان خود را به کانون اصلاح و تربیت تحویل می‌دهد؟»

محمدرضا نیک‌نژاد، معلم و فعال صنفی معلمان در گفت و گو با هم میهن در واکنش به سخنان وزیر آموزش و پرورش می گوید: وزیر گفته برای تعمیم و تربیت، این بچه ها را به کانون اصلاح و تربیت برده اند در حالیکه کانون جای بزهکاران است، نه جای تعلیم و تربیت و مشاوره.

هم‌میهن احتمال داده که برای کودکان بازداشت‌شده در کانون اصلاح و تربیت، پرونده‌سازی شود.

منبع: هم میهن

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان