چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403
درباره مشروع دانستن حمله نیروهای امنیتی به دانشگاه ها؛

وقتی نماینده رشت قانون دانشگاه را نمی داند و جو را متشنج می کند!

۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۱۳:۳۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | محمدرضا احمدی نماینده رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی گفتگویی با سایت رویداد 24 اعلام کرده«ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه مشروع  است» به نظر می رسد باید یک دور امتحان قوانین برای نمایندگان مجلس گرفته شود که حداقل یاد بگیرند در مورد چه چیزی صحبت می کنند. 

طرح «ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه ها و مراکز آموزش» بیش از بیست سال است که تصویب شده و تنها به شرط درخواست رئیس دانشگاه و موافقت وزیر امکان پذیر است. آن وقت چگونه نماینده به خودش اجازه می دهد در این شرایط حساس چنین اظهاراتی را بر زبان بیاورد.

خود مسئولین دولتی و مسئولان انتظامی هم بعد از اتفاقات دانشگاه شریف بارها اعلام کردند که هیچ گونه مجوزی برای ورود نیروهای امنیتی صادر نشده است. هیچ جا هم صحبت مشروعیت حمله به مراکز دانشگاهی را بیان نکردند. بعد آن وقت کسی که نماینده مجلس است به جای تلطیف اوضاع چنین اظهارات عجیبی را بر زبان می آورد. به واقع وقتی دانشگاه های کشور هنوز ملتهب و ناآرام است چنین حرف هایی چه دردی را درمان می کند؟

از ان گذشته رویکرد مسئولین فعلی دولت این است که دانشجویان در همین دانشگاه ها اعتراض کنند و به خیابان ها نروند، آن وقت یک نماینده ای پاشده و سرتاسر مصاحبه اش از برخورد با دانشجویان می گوید. حتی پارافراتر گذاشته و از قانون هم عبور می کند. قانون اصلی است که  یک نماینده باید برای نظارت بر آن به بهارستان راه یافته است. وقتی فردی حتی نمی داند از چه چیزی دفاع می کند به واقع برای چه نماینده شده است؟ 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان