جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرد:

دستگیری۷۳۹ نفر و شناسایی یک گروه خرابکار در اغتشاشات گیلان

۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ۱۳:۲۹ چاپ

به گزارش حکایت گیلانفرمانده انتظامی گیلان گفت: در اغتشاشات و ناآرامی های هفته گذشته ۷۳۹ نفر از اخلالگران نظم و امنیت عمومی در سطح استان دستگیر و بازداشت شدند.

عزیزالله ملکی روز شنبه در یک نشست خبری عنوان کرد : از این تعداد ۶۰ نفرشان بانوان هستند که طی این سه روز دستگیر شده اند.

وی افزود: تعداد زیادی از این افراد، غیربومی هستند که برای اغتشاش و خرابکاری وارد گیلان شده بودند و در جریان این ناآرامی ها اقدام به تخریب اموال عمومی نمودند و سلاح‌های سرد و گرم زیادی نیز از دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد : اکثر افراد دستگیرشده دارای سنین پایینی هستند اما لیدرهای آنان که تاکنون شناسایی شده‌اند دارای پرونده‌های کیفری بوده که تعدادی ازآنها  دستگیر شده و طی روزهای آینده، تعداد دیگری از این لیدرها که شناسایی شده‌اند، دستگیر خواهند شد.

انهدام تیم خرابکاری در گیلان

فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه از شناسایی و انهدام یک تیم خرابکارانه در جریان این اغتشاشات خبر داد و گفت: یک تیم خرابکاری از جنوب کشور وارد گیلان شدند که خوشبختانه قبل از هرگونه اقدامی، اعضای این گروه شناسایی و تا کنون ۲ نفر آنان دستگیر شده اند.

سردارملکی افزود: از این تیم خرابکاری که برای برهم زدن نظم عمومی جامعه و اقدام خرابکارانه وارد گیلان شدند، انواع سلاحهای سرد و گرم، اقلام پلیسی و چاشنی‌های انفجاری کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور مقتدرانه پلیس، بسیج و سپاه گیلان و نیز پشتیبانی مناسب قوه قضاییه این اغتشاشات خاتمه یافت و در این راستا از مردم فهیم گیلان، نمانیده ولی‌فقیه، استاندار و مدیرکل دادگستری این استان نیز که حمایت خوبی داشتند، قدردانی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در شب دوم اغتشاشات بر اوضاع مسلط شدیم و طی ۲ شب گذشته نیز هیچگونه ناآرامی و حادثه ای  در رشت و سایر شهرهای گیلان نداشتیم.

 فرماندهی انتظامی گیلان در ادامه در زمینه تخریب اموال عمومی و همچنین آسیب‌دیدگان این اغتشاشات گفت: با وجود اینکه در ساعات اولیه اغتشاشات هدف ما هدایت و مدیریت بود، متاسفانه اراذل و اوباش با جمعیت معترض ترکیب شده و توجهی به این انذارها نداشتند و دست به خشونت و اقدامات ناهنجار و خرابکانه زدند و در جریان این اغتشاشات ۱۰۴ نفر از کارکنان پلیس مجروح شدند.

سردارملکی ادامه داد: همچنین تعدادی از خودروها و موتورهای ماموران نیروی انتظامی، یک آمبولانس، یک اتوبوس سازمان انتقال خون و ۱۰ دستگاه خودرو و موتورهای شخصی توسط آشوبگران و اراذل و اوباش تخریب و به آتش کشیده شد.

وی در پایان تصریح کرد: به افرادی که قصد برهم زدن نظم عمومی را هشدار می دهیم و با هر گونه اقدام غیر قانونی و ناهنجار و اخلال در نظم و امنیت عمومی و آسایش مردم به شدت برخورد می‌کنیم چون خط قرمز ما، امنیت جامعه و امنیت مردم است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان