شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه منقعد شده با اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان گیلان مقرر شد دبیرستان فروغ در فاز اول به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل شده و مرمت و بازسازی آن زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان انجام و طرح احیاء و مرمت بنا از سوی اداره‌کل ارشاد اسلامی تهیه و برای بررسی به اداره کل میراث فرهنگی ارسال شود.

1663661075

 او در ادامه افزود: در خصوص نحوه فرایند و مرمت این بنای تاریخی ارزشمند با مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار است در طی مدت شش ماه اداره کل ارشاد اسلامی با نظارت این اداره کل عملیات مرمت این مدرسه را انجام  دهد.

جهانی یادآور شد: این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و طی سنوات گذشته اداره کل میراث فرهنگی گیلان بابت مرمت اضطراری آن بیش از ۱میلیارد تومان هزینه کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه دولت گفت: تمام دستگاه های دولتی موظف هستند،بناهای تاریخی تحت تملک خود را تغییر کاربری داده و یا به بخش خصوصی واگذار کنند.

منبع: برنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان