جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
واکنش روزنامه های ایران به جان باختن «مهسا امینی»؛

از«گشت ارشاد را جمع کنید» تا «فرصت طلبان به دنبال عقده گشایی سیاسی»

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۱۰:۵۴ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | پنج شنبه 24 شهریور بود که خبر به کما رفتن دختری کردستانی در تهران پس از درگیری با گشت ارشاد منتشر شد و روز قبل نیز او را در زادگاهش سقز به خاک سپردند. این اتفاق، مردم ایران را عزادار و دل‌شان را به درد آورد. اکثر روزنامه‌های صبح روز 27 شهریور ایران، یک روز پس از خاکسپاری «مهسا امینی»، موضع‌گیری خود را اعلام کردند.

روزنامه‌های «سازندگی» و «مهد تمدن»، تیتر «ارشاد شد؟» را برای صفحه اول خود برگزیدند.

روزنامه‌ی «آفتاب» تیتر «ایران در شوک» را برگزید و «هم‌میهن» نیز با تیتر «جانی به مویی» به بازتاب این حادثه تلخ پرداخت.

روزنامه‌های «جهان صنعت»، «همدلی»، «مردم سالاری»، «اعتماد»، «بهار» و «توسعه ایرانی» نیز با رویکردی انتقادی نسبت به گشت ارشاد با تیترهای «مرگ ارشادی»، «ارشاد مرگ‌بار»، «گشت ارشاد را جمع کنید»، «مرگ مظلومانه مهسا امینی»، «مرگ بخاطر وحشت از پلیس؟»، «خیابان‌های شهر برای زنان امن نیست» به پرونده جان باختن مهسا امینی پرداختند.

روزنامه‌ «مستقل» با نقل قول از بیمارستان کسری نوشته است: «مهسا امینی بدون علائم حیاتی آورده شده است» و روزنامه‌های «شرق» و «روزان» نیز با تیترهای «اندوه شاپرکم» و «پرواز مهسا از تهران تا بهشت» به جان باختن دختر 22 ساله سقزی واکنش نشان دادند.

در این بین روزنامه‌هایی مثل «خراسان»،  «رسالت»، «جام جم»، بودند که واکنشی به جان باختن مهسا امینی نشان ندادند.

روزنامه‌‌ی «کیهان» با عنوان «انتشار فیلم از صحنه بیهوشی «مهسا امینی» دروغ پردازان را رسوا کرد» نوشت: چرا با شایعه سازان برخورد نمی‌کنید؟ جولانگری دروغ پردازان به خاطر رها بودن فضای مجازی است.
روزنامه «ایران» نیز با عنوان فرصت طلبان به دنبال عقده گشایی سیاسی به جان باختن دختر کرد واکنش نشان داد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان