سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | عوامل متعدی برا سرعت متابولیسم بدن شما تاثیر می گذارند

ژن

اگر بدن شما در سوزاندن کالری در زمان استراحت یا خواب کند است، احتمالاً این را از والدین خود و از طریق ژن های خود دریافت کرده اید.

  • کاری که می توانید انجام دهید: از آنجایی که نمی توانید ژن های خود را تغییر دهید، روی عادات خود تمرکز کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت متابولیسم، ورزش بیشتر است. به دنبال راه هایی باشید که فعالیت های روزانه خود را بیشتر کنید.

هورمون ها

تغییر در هورمون‌های شما می‌تواند میزان مصرف انرژی بدن شما را مشخص کند. برخی از شرایط، مانند کم کاری یا پرکاری تیروئید و دیابت، بیماری های هورمونی هستند که بر متابولیسم شما تأثیر می گذارند. استرس همچنین هورمون هایی را ترشح می کند که می توانند باعث کاهش سرعت متابولیسم شوند.

  • کارهایی که می توانید انجام دهید: اگر مشکلات هورمونی دارید به درمان خود ادامه دهید و کاهش استرس و اضطراب را در اولویت قرار دهید.

کم خوابی

خواب کافی به متابولیسم شما کمک می کند تا ثابت بماند. وقتی شب به شب نمی خوابید و می‌چرخید، برای بدنتان سخت‌تر می‌شود که از انرژی به خوبی استفاده کند، که می‌تواند شرایطی مانند دیابت و چاقی را بیشتر کند.

  • آنچه می توانید انجام دهید: بیشتر بزرگسالان به 7-9 ساعت خواب نیاز دارند. اگر تا به حال خواب کافی نداشته اید، یک هفته سعی کنید به آرامش رسیده و کامل بخوابید و ببینید چقدر احساس بهتری دارید.

رژیم های غذایی سخت

نحوه کاهش وزن مهم است. اگر به اندازه کافی غذا نمی خورید، متابولیسم شما به آرامی تغییر می کند. رژیم های غذایی سخت، به خصوص زمانی که ورزش می کنید، به بدن شما می آموزد که به کالری کمتر بسنده کند. این می تواند نتیجه معکوس داشته باشد، زیرا بدن شما به آن کالری می چسبد و کاهش وزن را سخت تر می کند.

  • کاری که می توانید انجام دهید: اگرچه ممکن است بیشتر طول بکشد، اما برنامه کاهش وزن خود را واقع بینانه نگه دارید، نه شدید.

نمک دریا

نمک دریا برای غذاخوری ها و سرآشپزها مورد علاقه است. آن را در بهترین رستوران ها و آشپزخانه های لذیذ پیدا خواهید کرد. اما فاقد ید است که تیروئید برای مدیریت متابولیسم به آن نیاز دارد.

  • کاری که می توانید انجام دهید: فقط یک قطره نمک خوراکی یددار این نیاز را برآورده می کندو

کم آبی بدن

بدون H2O کافی، متابولیسم شما می تواند متوقف شود. یک لیوان آب بنوشید ! برخی مطالعات نشان می دهد که آب کافی به بدن در سوزاندن انرژی کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود. در هر دمایی، آب نیز به سیر شدن شما کمک می کند، بنابراین کمتر غذا می خورید.

  • کاری که می توانید انجام دهید: نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید. همچنین می توانید غذاهایی که به طور طبیعی غنی از آب هستند، مانند هندوانه یا خیار، را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

کمبود کلسیم

شما بیشتر از استخوان هایتان به آن نیاز دارید. با این که به آن توجه نکرده بودیداما کلسیم یک ماده مغذی کلیدی برای متابولیسم سریع است!

  • کاری که می توانید انجام دهید: گزینه های غنی از کلسیم و خوشمزه زیادی وجود دارد!می توانید کلسیم را از شیر و لبنیات دریافت کنید. همچنین در بسیاری از غذاهای غنی شده (مانند غلات، آب پرتقال و شیر سویا یا بادام)، ماهی آزاد کنسرو شده، سبزی شلغم، کلم پیچ و توفو وجود دارد.

دمای بالای خانه

گرم کردن وسایل در اتاق خواب همیشه ایده خوبی نیست؛ حداقل در مورد متابولیسم شما. دمای اتاق 75 درجه، بدن شما را از تولید چربی قهوه ای که مملو از سلول های کالری سوز است، باز می دارد.

  • کاری که می توانید انجام دهید: پایین آوردن ترموستات به 66 درجه قبل از خواب، سطح چربی قهوه ای را افزایش می دهد. وقتی بیرون هوا سرد است، پیاده روی منظم منظم نیز ممکن است این کار را انجام دهد.

داروها

برخی داروها می توانند متابولیسم شما را کاهش دهند. اینها شامل بسیاری از داروهای ضد افسردگی و برخی از داروهای ضد روان پریشی است که پزشکان برای درمان اسکیزوفرنی استفاده می کنند.

بسیاری از داروهای دیگر، مانند داروهایی که ضربان قلب را کاهش می دهند، نیز می توانند چنین تأثیری داشته باشند.

  • چه کاری می توانید انجام دهید: اگر فکر می کنید نسخه های شما ممکن است مشکل ساز باشد، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بتوانید از آنها استفاده کنید.

کربوهیدرات ها

مطمئنا، کاهش کربوهیدرات های ناسالم می تواند به شما در مدیریت وزن و سوزاندن سریعتر چربی کمک کند. اما بدن شما برای ساختن انسولین به آنها نیاز دارد. همیشه از کربوهیدرات به اندازه کافی استفاده کنید .

  • کاری که می توانید انجام دهید: کربوهیدرات های خود را از میوه ها، سبزیجات و غلاتی که سرشار از مواد مغذی هستند مانند سیب زمینی شیرین و آرد گندم کامل دریافت کنید. آنها متابولیسم شما را کنترل می کنند.

تغییر زمان غذا

زمانی که غذا می خورید به اندازه آنچه می خورید مهم است. نادیده گرفتن وعده های غذایی یا خوردن یک لقمه در حال حرکت باعث ایجاد مشکلات گوارشی و متابولیکی می شود. تغییر زمان وعده های غذایی می تواند متابولیسم شما را خراب کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

  • کاری که می توانید انجام دهید: یک وعده غذایی منظم با خانواده خود در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید.

استرس مزمن

هنگامی که در شرایط استرس زا هستید، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول می سازد. این به معنای افزایش سریع انرژی است. اما اگر در یک منطقه پر استرس گیر کرده اید، بدن فکر می کند هنوز باید بجنگید، بنابراین به تولید کورتیزول ادامه می دهد. سطوح بالای این هورمون استفاده از انسولین را برای بدن دشوارتر می کند. که متابولیسم شما را کندتر کرده و باعث افزایش وزن می شود.

  • کاری که می توانید انجام دهید: راه هایی را بیابید که بتوانید استرس را از بین ببرید. نفس عمیق بکشید کاری را که دوست دارید انجام بدهید.

رژیم غذایی پرچرب

خوردن غذاهای چرب مانند همبرگرهای چرب و شیرینی های کره ای هرگز ایده سالمی نیست. چگونه بدن شما غذاها و مواد مغذی را تجزیه می کند. توانایی بدن شما برای استفاده از انسولین نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. این مقاومت به انسولین نامیده می شود و با چاقی و دیابت مرتبط است.

  • کاری که می توانید انجام دهید: میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و آب بیشتری بنوشید. لوبیا، فلفل و صدف نیز گزینه های خوبی هستند.
  • منبع: سلامت نیوز
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان