جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
نگاهی به واکنش های حادثه تلخ مهسا امینی ؛

درخواست پیگیری چند نماینده مجلس تا دفاع خبرگزاری فارس از گشت ارشاد

۱۴۰۱/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۳ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | حادثه تلخ به کما رفتن مهسا امینی که به گفته پلیس به دنبال پوشش نامناسب توسط گشت امنیت اجتماعی برای اخذ تعهد و آموزش قانون به مقر پلیس منتقل شده بود، دستخوش تحلیل‌ها و قضاوت‌هایی قرار گرفته است.

رشیدی کوچی:  پرونده مهسا امینی را به مردم گزارش می‌دهم

نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کما رفتن زنی جوان (مهسا امینی) پس از انتقال به یک مقر انتظامی از سوی گشت ارشاد، گفت: به عنوان نماینده مردم و به عنوان کسی که از مردم رأی گرفته، در چارچوب قانون حتماً این موضوع و موضوعات قبلی را پیگیری خواهم کرد.

جلال رشیدی کوچی، درباره گزارش نیروی انتظامی در خصوص مهسا امینی گفت: گزارشی که نیروی محترم انتظامی داده‌اند این بوده که ایشان به جلسه کلاس‌های توجیهی دعوت شده بوده است، این یک گام قابل پیشرفت و قابل تحسین بوده که بخواهند در کلاس‌های توجیهی این کار را انجام دهند، ولی اتفاق رخ داده باید بررسی شود. اینکه ما به این راحتی یک دختر جوانی که می‌توانسته سال‌ها زندگی داشته باشد و خانواده‌اش را با این نوع رفتار آزار دهیم، قابل قبول نیست، حداقل برای من این موضوعات قابل هضم نیست. حتماً این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد و نتیجه‌اش را شفاف به مردم خواهم گفت.

وی با تاکید بر این‌که «نباید اجازه دهیم مردم را به نظام بدبین کنند و اگر در این مسئله قصوری یا تقصیری متوجه کسی باشد، باید به صورت شفاف به مردم گفته شود و از این پس طوری رفتار شود که شاهد چنین مسائلی نباشیم»، اظهار کرد: حتماً من این موضوع را از مجموعه وزارت بهداشت، مجموعه نیروی انتظامی و از ظرفیت مجلس پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به صورت شفاف به مردم خواهم گفت؛ چرا که معتقدم شفافیت معجزه می‌کند و قصور و تقصیر چند شخص نباید باعث لطمه به کل انقلاب و نظام شود.

یک نماینده: مجلس باید موضوع مهسا امینی را پیگیری کند / امنیت جانی مردم، بر هر ارشادی مقدم است

 جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی نوشت: موضوع مهسا امینی و حادثه رخ داده را باید مجلس به دقت مورد بررسی و هر گونه تخلف، قصور یا جنایت احتمالی را با قطعیت پیگیری نماید.

او ادامه داد: اگر حقوق مردم از سوی نمایندگان ملت مورد حمایت قرار نگیرد چه کسی باید پیگیر این حادثه تلخ باشد؟ امنیت جانی مردم مقدم بر هر ارشادی است.

عضو کمیسیون اجتماعی: آن‌چه در مورد مهسا امینی رخ داد، قابل اغماض نیست / در ماه‌های اخیر مواردی از برخورد گشت ارشاد رسانه‌ای شده، این اتفاقات نشان‌دهنده ضرورت بازبینی فرآیندهاست

فاطمه قاسمپور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه رخ داده شده درباره مهساامینی گفت:: ما هم از اخباری که به صورت غیر رسمی منتشر شده متاثر هستیم و پیگیر شفاف شدن دقیق مساله هستیم. وزارت کشور هم باید در این زمینه پاسخگو باشد.مسئله آن است که آن‌چه رقم خورده، به هر علت، قابل اغماض نیست۔

وی با بیان این‌که «در ماه‌های اخیر مواردی از برخورد گشت ارشاد رسانه‌ای شده و هر بار نیز نیروی انتظامی توضیحاتی داده است»، افزود: این اتفاقات حتی اگر به خاطر اشتباه موردی رخ داده باشد، نشان‌دهنده ضرورت بازبینی فرآیندهاست. مساله حجاب و مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ بر اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید دارد که کمتر مورد توجه مجریان است.

دفاع خبرگزاری فارس از گشت امنیت اخلاقی 

خبرگزاری فارس نوشت: عده‌ای تلاش می‌کنند با بهره برداری از این حادثه تلخ هرگونه مقابله با بدپوششی را ناموجه جلوه دهند. باید انگیزه این افراد را شناخت و به مردم معرفی کرد. این تحلیل‌ها می‌تواند سرآغاز بی‌قانونی و هرج و مرج در جامعه شود چرا که در همه تخلفات کوچک و بزرگ دیگر هم ممکن است فردی با سابقه بیماری زمینه‌ای یا حتی غیر آن دچار موارد مشابه شود.

نویسنده این خبرگزاری در ادامه نوشته است: چنانچه آنطور که ضدانقلاب می‌گوید و این فرد در اثر شکنجه به کما رفته حتما باید با متخلفین و خاطیان برخورد شود و پلیس باید در این زمینه پاسخگو باشد. مجازات برخورد با بی‌حجابی ضرب و شتم نیست و در سابقه پلیس نیز تاکنون گزارشی از برخورد فیزیکی با بدحجابان گزارش‌ نشده است.

واکنش آذری جهرمی به حادثه تلخ برای مهسا امینی


آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات نوشت: چگونه خود را پیرو هدایتگر معصومی می‌پنداریم که در خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه آن گونه به خارج کردن خلخال از پای «زن یهودی» غیرتمندانه فریاد می‌زد؟ آسیب جدی به «دختری در حکومت شیعه» بر اثر عوارض اقدامات گشت ارشاد، تلنگری به ما نمی‌زند؟

واکنش رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به ماجرای مهسا امینی

مسلم معین ، رییس سازمان فضای مجازی بسیج هم نوشت : اگر سری به خیابانهای تهران بزنید میبینید که بی حجابی بیداد می کند و خبری از کنترل هم نیست. هوچی گری اصلاحطلب ها و علینژادها بعد از اتفاقاتی مثل #مهسا امینی که سر یک کلاس پیش آمده هم محکم کاری برای تئوریزه کردن بی حجابی با دخیل بستن به #گشت ارشادی است که دیگر وجود ندارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان