جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

مرد شیاد که با سوءاستفاده از هویت یکی از چهره‌های معروف در فضای مجازی و به بهانه کمک به افراد بی‌بضاعت کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

به گزارش حکایت گیلان | سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این باره اظهار کرد: چندی پیش فردی که در فضای مجازی کشور مطرح و مشهور است به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که یک صفحه جعلی با نام و تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و از شهروندان پول جمع می‌کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرام با بیش از ۶۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی و جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی‌بضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت از روش‌های تخصصی بهره گرفته و مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند. متهم پس از انجام تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی در تحقیقات انجام شده به راه‌اندازی صفحه‌ای جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و در این خصوص ابراز پشیمانی کرد. او انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

منبع: رکنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان