سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت‌، صبح روز یکشنبه بیستم شهریور ماه ۱۴۰۱ جلسه برنامه‌ریزی و بررسی جمع‌آوری زباله‌های خشک و تفکیک از مبدا با حضور سیدمجتبی خدمت‌بین دانا سرپرست شهرداری رشت، محمدباقر بشردانش معاون خدمات شهری، محمدحسن هادی‌زاده رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت و دیگر مدیران شهری برگزار شد و در این جلسه چگونگی جمع‌آوری زباله‌های شهری و مسائل مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

سرپرست شهرداری رشت در این نشست جمع‌آوری، تفکیک، پردازش و دفن زباله‌ها را یکی از مسائل عمده مدیریت شهری در شهرهای کوچک و بزرگ عنوان کرد و تفکیک زباله‌ها از مبدا را بهترین شیوه مدیریت پسماندها دانست و گفت: در این زمینه آموزش به شهروندان و فرهنگسازی برای تفکیک زباله‌ها از مبدا باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

 سیدمجتبی خدمت‌بین دانا موضوع تفکیک زباله‌های خشک و تر را نیازمند برنامه‌ریزی اصولی دانست و به نقش رسانه‌های گروهی در این زمینه اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت باید تمام تلاش خود را در زمینه آموزش خانوار شهری و نیز فرهنگسازی در این زمینه مبذول دارد.

 

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت سراوان را از شرایطی که هم‌اکنون با آن مواجه است خارج کنیم باید بیش از پیش روی آموزش شهروندان برای تفکیک پسماندها از مبدا تولید، کار کنیم.

 

خدمت‌بین دانا با اشاره به اینکه همراستا با پیگیری اجرای زباله‌سوز ۶۰۰ تنی رشت، مساله تفکیک زباله‌ها از مبدا همواره باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: این اقدامات تنها زمانی می‌توانند به بهبود وضع مدیریت پسماندهای شهر رشت منجر شود که همراستا و به موازات هم انجام گردد.

 

سرپرست شهرداری رشت در پایان از سازمان مدیریت پسماند خواست تا با انجام کارهای فرهنگی، هنری و آموزشی در نهادینه کردن مقوله تفکیک زباله‌ها از مبدا تولید، در جامعه فعالانه تلاش کند.


 

 
 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان