شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
نامه نیروهای حجمی و شرکتی جهاد کشاورزی گیلان؛

بیش از 6 ماه حقوق و مطالبات ما را نمی دهند و قرارداد جدید نمی بندند!

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۹:۵۴ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | جمعی از نیروهای حجمی و شرکتی جهاد کشاورزی گیلان طی نامه ای که در اختیار حکایت گیلان قرار دادند، مدعی شدند  حقوق و مطالبه قانونی شش ماه گذشته آن ها پرداخت نشده و بعد از ده سال کار قرارداد جدیدی با آن ها بسته نشده است. در این نامه آمده است پس از ده سال هیچ کمکی از جانب سازمان جهت تغییر وضعیت و جذب این نیروها صورت نگرفته و حتی در بعضی مواقع با اخراج ، ارعاب و کسر همان کمترین میزان حقوق مواجه می شوند. 

متن کامل این نامه بدین شرح است: 

عنوان عدالت، آرمانی انسانی است و سابقه‏ای به قدمت عمر بشر دارد. از سپیده‌‏دم آفرینش، بشر آن را به عنوان یک گرایش باطنی شناخته و به آن روی آورده و مبنای قوانین و قضاوت قرار داده است. هیچ چیز به اندازه پایمال شدن حق ضعیف و مظلوم برای فطرت بشر زجرآور و نفرت‏انگیز نیست و هیچ چیز به اندازه بی‏‌عدالتی، کینه و دشمنی را در قلبها پدید نمی‏آورد،

فراتر از این، اکنون که انقلاب اسلامی ایران در تداوم رسالت توزیع عادلانه حقوق انسان ها و ایده مقدس دفاع از مظلومان، در پی آن است که الگوی توسعه و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی خود را از مسیر عدالت اجتماعی به بار بنشاند.

زیبنده نخواهد که مدیران یکی از انقلابی ترین نهادهای این نظام مقدس خود منشا بی عدالتی، ظلم و بهره کشی از جوانانی باشند که درخواستی جز رعایت عدالت ندارند. سالهاست که سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از توان و تخصص نیروهایی متخصص بصورت شرکت و حجمی استفاده میکند که در بحران ها و ماموریت های سخت این سازمان ، همیشه همراه و همیار سازمان بوده ولی دریغ از کمی همراهی که مدیران و روسای این سازمان با این پرسنل داشته باشند و حالا که سالها از توان این پرسنل بهره مند شده آنهم با کمترین عدالت در نظام پرداخت و با کمترین حقوق و دستمزد به طوری که در سال جدید حتی به بهانه های مختلف تاکنون بیش از شش ماه هیچ گونه حقوق و مطالبه قانونی این پرسنل را پرداخت نکرده و با توجه به کارگیری آنها اما تاکنون هیچ گونه قراردادی نداشته به طوریکه این افراد و خانواده هایشان رها شده و نگران آینده خود هستند. همه این افراد بیش از یک دهه را با سازمان در مسئولیت هایی که جنبه حاکمیتی داشته( بخصوص در مدیریت امور اراضی استان) به صورت شرکتی همکاری نموده و با تمام توان برای این سازمان خدمت نمودند ولی پس از ده سال هیچ کمکی از جانب سازمان جهت تغییر وضعیت و جذب این نیروها صورت نگرفته و حتی در بعضی مواقع با اخراج ، ارعاب و کسر همان کمترین میزان حقوق مواجه می شوند. این موارد تا حدی ستمگرانه تلقی میشود که بعضاً حتی ریاست وقت سازمان در مراجعه تعدادی از این پرسنل جهت بیان مشکلات شان از پذیرش آنها خودداری نموده است!!!

حقیقتاً پسندیده نیست سازمانی که خود باید مصدر رفع مشکلات مردم به صورت جهادی باشد با فرزندان خود این گونه بی مهری کند. منصافانه نیست در نظامی مبتنی بر عدالت، در سازمانی پرسنلی باشند که نیمی از سال را بدون هیچ گونه قرارداد، حقوقی و بیمه ای مشغول به کار باشند و از حداقل عدالت بهره مند نشده و هیچ گونه امیدی به بهبود وضعیتشان نداشته باشند.

امیدواریم که ریاست سازمان جهادکشاورزی استان برای کمک به این پرسنل و تعیین تکلیف آنها از تمام توان سازمان زیرمجموعه استفاده کرده تا این پرسنل با امید، احساس امنیت و سلامت شغلی بیشتری مشغول به خدمت شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان