پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | در حالی که مالک آپارات از تصمیم برای تعطیلی سرویس «آپارات گیم» از جمعه (۱۸ شهریور ماه) خبر داده بود و این اتفاق را به «هجمه‌های وارد شده» از سوی صداوسیما و سازمان زیرمجموعه اش ساترا نسبت داده بود، در شبی که همه انتظار خاموشی این سرویس را داشتند، اعلام شد که «آپارات گیم» فعلا به کار خود ادامه خواهد داد. 

این خبر در اطلاعیه ای فوری از سوی گردانندگان «آپارات گیم» به رسانه ها اعلام و در ادامه تاکید شد که «سرویس آپارات گیم تا زمان تصمیم‌گیری کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی به کار خود ادامه می‌دهد.»

آپارات در اطلاعیه‌ خود اعلام کرده است: در پی اطلاعیه اخیر مرکز ملی فضای مجازی و اصرار این مرکز درخصوص به تعویق انداختن تصمیم تعطیلی سرویس آپارات گیم تا زمان حصول نتیجه و رسیدگی به اختلاف تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، این سرویس همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 
آپارات گیم به دلیل اتهام‌های غیرحرفه‌ای رسانه‌ای ناشی از رویکرد سنتی، ابهام در نهاد رگولاتوری و عدم درک صحیح از پدیده‌های نوظهور، تصمیم به تعطیلی این سرویس گرفته بود؛ اما در صورت اصلاح و به روزرسانی قوانین تنظیم‌گری در حوزه پخش زنده کاربر محور، همچنان قادر به ادامه فعالیت خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، سه شنبه ـ ۱۵ شهریور ماه ـ بود که خبر تعطیلی سرویس آپارات گیم همراه با نامه تند از سوی محمدجواد شکوری‌مقدم ـ مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) ـ به رسانه ها و کاربران اعلام شد.

 
در پی اعلام این تصمیم، ساترا هم در بیانیه ای به تعطیلی آپارات گیم واکنش نشان داد و تاکید کرد، هرچند سرویس بازی آپارات اصولاً بدون اخذ مجوز از ساترا تشکیل شده است اما به احترام کاربران برای تعطیلی این سرویس، به آپارات نامه‌ای ابلاغ نکرده است و صرفا به تذکراتی برای سالم‌سازی محیط مذکور بسنده کرده است.

انتشار خبر تعطیلی آپارات گیم در این سه روز با واکنش های متعددی مواجه شد. برخی در تایید این اتفاق، تذکر سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر درخصوص محتوای نامناسب این سرویس را به جا دانسته و در مقابل عده ای دیگر بر این باور بودند که منافع ملی ایجاب می کند که رگولاتور و سرویس دهنده بر همکاری متقابل ادامه دهند.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان