پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
عباسی و اطرافیانی که کپی کردن هم بلد نیستند؛

«یادداشت کپی» استاندار گیلان را چه کسی تنظیم کرده است؟!+تصاویر

۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۲:۱۳ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان |در چند روز گذشته یادداشتی از سوی استاندار گیلان در روزنامه ایران و پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده که بررسی آن نشان می دهد کپی برداری کاملی از یادداشت های دیگر است.

همان خط اول یادداشت  نوشته شده است «یک سال از استقرار دولت مردمی سیزدهم در کشور گذشت ،رئیس جمهور در این مدت تغییر اساسی در نظام اداری و اجرایی کشور را آغاز کرد..... » تمام این پاراگراف پیش از این در ایرنای کهگیلویه و بوئراحمد منتشر شده بود. 

در پاراگراف دوم نویسنده بازهم می گوید « یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی....» بررسی این پاراگراف هم نشان می دهد که این مطلب از ایرنای مازندران کپی شده است. نویسنده به خودش زحمت نمی دهد که بفهمد چرا باید دو بار یک جمله را در دو پاراگراف تکرار کند.

به نظر می رسد کسی که این یادداشت را برای استاندار گیلان نوشته ایرنای همه استان ها را بالا و پایین رفته و بدون این که کلمه ای را جابجا کند و یا در مورد همخوانی و عدم تشابه جملات چیزی بداند آن را به نام استاندار نوشته است. پاراگراف سوم کپی دیگری از ایرنا را مشاهده می کنید.

در ادامه پاراگراف هم نویسنده بخشی از آمار و ارقام همیشگی استانداری در مورد مصوبات سفر رئیس جمهور را کپی کرده است. اما در پاراگراف هفتم کلا نویسنده با بی دقتی دولتی که این همه تعریف کرده را هم نقد می کند. در این پارگراف آمده است « به طور قطع طی هشت سال گذشته وضعیت معیشت مردم دچار تنگناهای بسیاری به‌ویژه بی‌ثباتی قیمت ها و بی نظمی غیر قابل قبولی در حوزه معیشت بوده است.» توجه کنید یک سال از دولت گذشته و خود نویسنده دو باره هم تاکید کرده است. خب با این فرض، یک سال این هشت سال به نام رئیسی باید سند بخورد. البته بررسی نشان می دهد این خط برگرفته از سخنرانی استاندار در بهمن سال گذشته کپی شده است و هیچ دقتی در مورد گذشت زمان نشده است. 

دیگر تقریبا  همه خبرنگاران می دانند که این یاداشت های مناسبتی توسط خود استانداران و مقامات ارشد دولتی نوشته نمی شود و افراد دیگری آن را می نویسند. اما این که اطرافیان استاندار حتی بلد نیستند دو خط خودشان بنویسند نشان می دهد که در چه سطحی از سواد قرار دارند. مدیریت روابط عمومی استانداری که ظاهرا توان اداره یک نشست خبری را هم نداشت و فردی از خارج از روابط عمومی نشست خبری هفته دولت استاندار را ترتیب داده بود که این خود محل اشکال است. مشخص نیست برخی از کارمندان حقوق متعارف می گیرند که چه کاری انجام دهند. کپی کردن از سایت ایرنا را که همه بلد هستند. آن ها ظاهرا هیچ اعتباری برای شان و شخصیت استاندار قائل نیستند که او را به عنوان یک فرد کپی کار معرفی کنند که تنها برای دفاع از دولت مطلبی را به نام او منتشر کنند که حرف های او نیست. بلکه گویی به او خورانده اند. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان