پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه کنکور امسال در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: امسال با کمک دانش‌بنیان‌ها اقدامات خیلی خاص و ویژه‌ای در زمان برگزاری کنکور انجام شد و تمام تقلب‌ها شناسایی شدند و اجازه ادامه آزمون به آنها داده نشد، این اقدام سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اقدام خیلی خوبی بود.

اوج تقلب‌های کنکوری در گروه‌های علوم پزشکی بود

وی با بیان اینکه وزارت علوم تا این حد تا به حال تقلب کنکوری نگرفته بود، گفت: اوج تقلب‌های کنکوری روز جمعه و در آزمون گروه‌های علوم پزشکی بود.

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه امسال تمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به کمک سازمان سنجش آموزش کشور آمده بودند، افزود: زمان تقلب زمانی است که سوالات به دست داوطلبان کنکور می‌رسد، تقلب کنکور از طریق فرستنده‌ها و گیرنده‌های دیجیتالی صورت می‌پذیرد.

 وی با بیان اینکه روزهای برگزاری کنکور، خصوصا روز جمعه که آزمون گروه علوم پزشکی‌ها بود باید اینترنت قطع می‌شد، افزود: قطع شدن اینترنت در روزهای برگزاری کنکور توسط شورای عالی امنیت ملی هم مصوب شده بود اما وزارت ارتباطات اینترنت را قطع نکرد و همین سبب حاشیه‌های زیادی شد. 

اگر اینترنت در روزهای برگزاری کنکور قطع می‌شد قطعا هیچ تقلبی صورت نمی‌پذیرفت

وی با تاکید بر اینکه اگر اینترنت در روزهای برگزاری کنکور قطع می‌شد قطعا هیچ تقلبی صورت نمی‌پذیرفت، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر عدم قطعی اینترنت در روزهای برگزاری آزمون سراسری است، البته شاید وزارت ارتباطات هم دلایلی همچون اختلال در کسب و کارهای اینترنتی داشته باشد.

منبع: فارس

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان