جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
معاون امور زنان رئیس جمهور:

خود من زیر هجده سال ازدواج کردم و بالغ بودم!

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۲۱:۳۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | خزعلی با گفتن این موضوع که در بحث ازدواج نباید فقط برخی آسیب‌ها را بیان کرد و کلان را مسکوت گذاشت، گفت: سن ازدواج اکنون سن بالایی است. از ظلم و اجحاف در حق دختران در ازدواج زیر سن قانونی باید جلوگیری کرد، اما من مراجعینی از دختران ۱۶ و ۱۷ ساله دارم که می‌گویند چرا به ما کودک می‌گویند؟ درحالی که ما بالغ هستیم و با اختیار خودمان ازدواج را انتخاب کرده‌ایم.

نشست خبری انسیه خزعلی معاون زنان رئیس‌جمهور روز شنبه پنجم مردادماه برگزار شد. در این نشست که مناسبت یک سالگی حضور خزعلی در معاونت زنان ریاست جمهوری برگزار شد، وی به سوالات اصحاب رسانه پاسخ داد.

معاون اموز زنان رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دخترانی که در سن زیر 14سال مادر شده‌اند و راهکارهای معاونت برای مقابله با این مشکل گفت: «تحقیقاتی را انجام داده‌ایم و در حال پیگیری این ماجرا در مناطقی که این موضوع شایع هست، هستیم. اما باید بدانیم که این موضوع مختص ایران نیست و به عنوان مثال در هر ایالت آمریکا سن ازدواج متفاوت است.»

خزعلی افزود: «تلاش ما باید این باشد که از ازدواج پیش از بلوغ جلوگیری کنیم. «بالغ همسری» باید در جنبه‌های مختلف یک زندگی از جمله جنبه‌های فکری، جسمی، اقتصادی، مدیریتی و هرآنچه لازمه ورد به یک زندگی مشترک است جاری بشود.»

خزعلی با گفتن این موضوع که در بحث ازدواج نباید فقط برخی آسیبها را بیان کرد و کلان را مسکوت گذاشت، گفت: «سن ازدواج اکنون سن بالایی است. از ظلم و اجحاف در حق دختران در ازدواج زیر سن قانونی باید جلوگیری کرد اما من مراجعینی از دختران ۱۶ و ۱۷ ساله دارم که می‌گویند چرا به ما کودک می‌گویند؟ درحالی که ما بالغ هستیم و با اختیار خودمان ازدواج را انتخاب کرده‌ایم. من اگر بخواهم ازدواج زیر 18سال را محکوم کنم باید خودم را محکوم کنم، چون زیر 18سال ازدواج کرده‌ام. اما الان معتقد نیستم که زمانی که ازدواج کردم بالغ نبودم و قدرت مدیریت زندگی را نداشتم. به همین خاطر است که به « ازدواج بالغانه» و «بالغ همسری» تاکید می‌کنم چون ممکن فردی در بیست و چندسالگی هم بالغ نباشد.»

منبع:فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان