پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | رئیس انجمن سینما جوان رشت با اشاره به راهیابی انیمیشن کوتاه «پوتین» به اسکار دانشجویی اظهار کرد: این انیمیشن به کارگردانی «سید محسن پورمحسنی شکیب» و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر رشت ساخته شده است.

مرتضی یوسف پور اضافه کرد: این انیمیشن پس از حضور در شورت لیست چهل و نهمین «اسکار دانشجویی» توانست به عنوان اولین انیمیشن کوتاه تولید ایران کاندید بخش انیمیشن شده و به عنوان فینالیست برای جایزه اسکار رقابت کند.

وی با بیان اینکه اسکار دانشجویی از سال ۱۹۷۶ توسط آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا در چهار بخش تجربی، مستند، داستانی و انیمیشن برگزار می‌شود، ادامه داد: روند بررسی فیلم‌ها نیز دقیقاً همانند جوایز اسکار توسط اعضای آکادمی انجام شده با این تفاوت که این جایزه تنها مخصوص فیلم‌های دانشجویی و فیلم‌سازانی است که مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند.

یوسف پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ نفر از برندگان اسکار دانشجویی موفق به کسب جایزه اسکار و ۶۳ نفر نیز فقط کاندید شده‌اند، ادامه داد: رابرت زمکیس، باب سجت، اسپایک لی، تری پارکر، جان لستر و گرگ مارکس از جمله این افراد هستند.

وی به خلاصه داستان انیمیشن «پوتین» (چکمه) اشاره کرد و افزود: پرنده‌ای در شهری جنگ‌زده که در آن چیزی جز اجساد مرده نیست، به دنبال غذا می‌گردد تا به جوجه‌هایش غذا بدهد، اما هیچ چیز آن طور که به نظر می‌رسد ساده نیست.

منبع: مهر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان