جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
درباره وعده عجیب استاندار گیلان؛

رفع آلودگی زرجوب و گوهررود ظرف چهار سال | حتما تا آن موقع پاسخگو نیستید!

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۳:۲۷ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | استاندار گیلان  در حاشیه بازدید از روند لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت وعده داده این دو رودخانه تا چهار سال آینده  کاملا رفع آلودگی خواهند شد. ظاهرا آقای ید بیضائی در اختیار دارند که فکر می کنند مشکل ده ها ساله شهر رشت را می خواهند در عرض چهارسال به پایان برسانند. البته آقای عباسی وقتی گفته چهار سال یعنی عمر آن به این دولت نمی رسد و احتمال استانداری ایشان در دولت بعدی هم که چندان بالا نیست ( احتمالا به عمر این دولت هم نرسد) . شاید تیری در تاریکی رها کرده که در صورتی که اتفاقی در چهار سال آینده به وقوع نپیوندد، این ادعا را مطرح کند  اگر ایشان بود حالا آلودگی  زرجوب و گوهررود هم رفع شده بود! 

وعده رفع آلودگی زرجوب و گوهررود سالهاست شنیده می شود. ولی باید مردم بدانند که حتی متولی رفع آلودگی نیز نامشخص است. پیش از این در ابتدای دولت یازدهم اعتباری 50 میلیاردی ( آن زمان پول کمی نبود) برای مقدمات کار تخصیص داده شده بود که سه ارگان آب منطقه ای، آب و فاضلاب و شهرداری خواستار آن بودند که این پول در اختیار آن ها قرار بگیرد و در نهایت پولش صرف حقوق معوقه کارکنان آب منطقه ای شد. هنوز متولی اصلی آن نامعلوم است و ارگان ها به یکدیگر پاس می دهند.

آلودگی این رودخانه ها از منابع مختلف ایجاد شده است که شیرابه‌های پسماند سراوان، فاضلاب شهری و بیمارستانی و زندان لاکان از عوامل اصلی آن ها است. برای رفع آن نزدیک به هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز است که آقای استاندار گفته  با مصوبات سفر رئیس جمهور  هیچ مشکل و کمبود مالی وجود ندارد، ولی تاکنون ما اقدامی در این زمینه مشاهده نکردیم. بر فرض راه اندازی تصفیه خانه ها بازهم منشا آلودگی ها باقی می ماند و لایروبی ها تاثیر بسیار اندکی در رفع آلودگی دارد. 

آقای استاندار می توانست بگوید که در زمینه رفع آلودگی اقداماتی در حال  انجام است. ولی این وعده که ظرف سه الی چهار سال مشکل حل می شود نه با منطق سازگار است و نه حتی نزدیک به واقعیت است. نمونه دیگری از قهرمان سازی کاذب دولت و وعده های نامشخص که حاکی از عدم آگاهی مناسب جهت رفع مشکلات مردم دارد. البته که ما خوشحال می شویم این اتفاق ایجاد شود و همه ثمره آن تقدیم استاندار باد. ولی کاش کمی از ادا و اصول و وعده وعیدی که مردم را مایوس کنند فاصله می گرفتیم. این نه کار جهادی است و نه حتی وعده جهادی!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان