پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | انتشار یک فایل ۲۹۷ صفحه‌ای از جزییات متن گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت «فولاد مبارکه» موجب شد تا جنجال زیادی در فضای رسانه‌ای و همچنین شبکه‌های اجتماعی برپا شود.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به فساد صورت گرفته در فولاد، به انتقاد از مسببان احتمالی این کج‌روی اقتصادی پرداخته و خواستار برخورد جدی با کسانی شدند که با اهمال کاری خود زمینه بروز چنین اقداماتی را فراهم کرده‌اند.

در همین رابطه؛ دیده‌بان ایران به اسنادی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد بسیاری از رسانه‌های کشور در دوسال اخیر با شرکت فولاد مبارکه ارتباط داشته و برای انجام امور رسانه‌ای این مجموعه صنعتی، هزینه دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است؛ انجام کار اقتصادی از سوی رسانه‌ها یک عمل کاملا قانونی بوده و رسانه‌ها حق دارند بر اساس سیاست‌های خود کارهای تبلیغاتی و رپرتاژی انجام دهند. در لیست زیر نیز اسامی بسیاری از رسانه‌های شناسنامه‌دار و مجوزداری وجود دارد که همواره در مسیر احیای رسالت خبری گام برداشته‌اند.

نکته تأمل برانگیز در این موضوع از جایی آغاز می‌شود که، برخی رسانه‌های مدعی شفافیت و حفظ و حراست از حقوق مردم نیز با فولاد مبارکه همکاری داشته و حتی ارقام چند ده و یا چند صد میلیونی نیز دریافت کرده‌اند. امید است؛ این رسانه‌ها که همواره بر طبل مبارزه با فساد می‌کوبند، ضمن شفاف‌سازی در خصوص علل بستن قرارداد با فولاد اعلام کنند: برچه اساس و برای کدام پروژه‌ها با فولاد قرارداد بسته‌اند.

در جداول ذیل ‌اسامی ۲۷۰ رسانه‌ای که در گزارش ادعای تحقیق و تفحص مجلس از فولادمبارکه درمجموع ۳۶ میلیارد تومان هزینه دریافت کرده اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان