پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
درباره نحوه سخنرانی تاج شهرستانی درباره خبرنگاران؛

مدیریت رشت «سایه» می خواهد نه «باباولی»!

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۱:۴۲ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | سامان بدر: علی رضا تاج شهرستانی به عنوان ریاست کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در مراسم روز خبرنگار شهرداری و شورا مطالبی را بیان کرد که بیشتر از همیشه عمق ضعف او را در مقام یک منتخب مردم نشان می دهد! او در مراسمی که به مناسبت تقدیر از خبرنگاران بود آن ها را به دلیل انتقاد از روند استیضاح شهردار رشت کوبید. او حتی از بیان یک جمله عادی نیز عاجز بود و به خود حق می داد در مورد خبرنگاران صحبت کند. وقتی یک عضو شورا پشت بند کلمه «رودخانه» از «پودخانه» استفاده می کند نشان دهنده این است که سواد کافی در این عرصه ندارد و جالب است ریاست کمیسیون فرهنگی شورا را نیز به این فرد داده اند.

حضور امثال تاج شهرستانی نشان دهنده عدم توسعه یافتگی در مجموعه مدیریتی شهر رشت است. هر دوره شورا یکی از همین افراد پیدایشان می شوند و با زبان کوچه بازاری به شورا راه پیدا می کنند و با اظهارات عجیبشان سوژه می شوند. اسمش را هم گذاشته اند نمایندگان مردمی! در این شهر که انبوهی از بزرگان فرهنگی در آن زاده شده اند و به تازگی نیز قرار است حافظ قرن معاصر در این شهر به خاک سپرده شود حیف است که تریبون دست افرادی باشد که از عهده یک سخنرانی عادی نیز عاجزند! 

بسیار ثقیل است که ما وقت خودمان را با این افراد بگذرانیم. ولی چه حیف که هر دوره یکی از آن ها پیدا می شود و باید در مورد چنین پدیده هایی به مردم هشدار دهیم. به خصوص که این افراد مایلند مقام خود را ارتقا دهند و در سطوح ملی هم به نام گیلان نقش بازی کنند!

خوب نیست عزیزان هنرمند و بازیگر  را از خود برنجانیم، ولی افراد باید جایگاه خود را بشناسند. مشکلی با عضو شورا شدن بازیگر و هنرمند نیست. در شورا به روی همه باز است. ولی مسیر باید طوری طراحی شود که افراد در جایگاه خود قرار بگیرند. به نظرم اگر می خواستیم مراسمی را گرم کنیم می توانستیم از تاج شهرستانی استفاده کنیم. همان طور که پیش از این هم آقای تاج شهرستانی در مراسم های مختلف از جشن  گرفته تا تبلیغات انتخاباتی به عنوان مجلس گرم کن حاضر می شد. ولی حیف است عنان کار مدیریت شهری را به دست کسانی بسپاریم که در عرض مدت کوتاهی رای خود را تغییر می دهند و هرکس منتقد آن ها است را به چنین شیوه های نامناسبی نوازش می دهند.

ممکن است برخی از نظر سیاسی با یکی مثل هوشنگ ابتهاج مشکل داشته باشد. ولی عیار و شخصیت طرف است که وزن او را نشان می دهد. تاج شهرستانی با این سخنرانی های بی سر وته تا ده کیلومتری آن سوتر از رشت هم جلو نمی رود و اگر برود حرف هایش چیزی جزء تاسف برای ما باقی نمی گذارد. 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان