جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403

منابع خبری گزارش داده‌اند اف‌بی‌آی از اقامتگاه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا اسنادی با برچسب «فوق محرمانه» کشف کرده است.

به گزارش حکایت گیلان | اسناد دادگاهی که روز جمعه منتشر شده‌اند نشان می‌دهند اف‌بی‌آی از استراحت‌گاه «دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در  «مار-ئه‌لاگو» در ایالت «فلوریدا» اسنادی که برچسب « فوق محرمانه » داشته‌اند کسب کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده مأموران اف‌بی‌آی در جریان بازرسی روز دوشنبه ۱۱ مجموعه سند از اقامتگاه ترامپ کشف کرده‌اند که برخی از آنها «فوق محرمانه» بوده‌اند.

 کشف این اسناد به معنی آن است که ترامپ احتمالاً  «قانون جاسوسی» را نقض کرده است.

رویترز گزارش داده مأموران اف‌بی‌آی بیش از ۳۰ قلم جنس شامل بیش از ۲۰ جعبه، آلبوم‌های عکس، اسناد مکتوب و حکم عفو برای «راجر استون»، یکی از مشاوران قدیمی ترامپ را از این محل کشف کرده‌اند. یکی از اسناد حاوی اطلاعاتی درباره رئیس‌جمهور فرانسه بوده است.

اسناد «فوق محرمانه» جزو سری‌تریتن اسناد حکومتی هستند که بایستی در اماکن خاص نگهداری شوند زیرا افشای آنها می‌تواند امنیت ملی یک کشور را به خطر بیندازد.

در آمریکا چندین قانون فدرال استفاده نادرست از اسناد طبقه‌بندی‌شده را ممنوع می‌کنند. از جمله این قانون‌ها، «قانون جاسوسی» است که خارج کردن بدون مجوز یا نگهداری اسناد یا مطالب محرمانه را ممنوع می‌کند. ترامپ در زمانی که در کاخ سفید بود مجازات مربوط به چنین اقداماتی را افزایش داد تا چنین جرائمی با حبس تا ۵ سال قابل جریمه باشند. 

ساعاتی قبل‌تر دونالد ترامپ در بیانیه‌ای سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را به جاساز کردن اطلاعات در عمارت لوکس خود در فلوریدا متهم کرده بود.

ترامپ در آن بیانیه، گزارش روزنامه «واشنگتن پست» درباره علت هجوم مأموران به این عمارت را تکذیب کرده بود. واشنگتن پست نوشته بود اف‌بی‌آی به‌دنبال اسناد مرتبط با تسلیحات اتمی در اقامتگاه ترامپ می‌گشته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به پیشینه اتهام‌زنی‌ها علیه وی در مورد کمک روسیه به پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نوشت: «ماجرای سلاح‌های اتمی یک حقه‌بازی است، درست مثل [ماجرای] روسیه روسیه روسیه که حقه‌بازی بود، دوبار استیضاح [شدنم] حقه‌بازی بود، تحقیقات مولر حقه‌بازی بود و خیلی چیزهای دیگر».

منبع: افکار نیوز

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان