پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

در ۳ روز گذشته بیش از ۱۰ نفر به علت مسمومیت با مصرف قهوه به بیمارستان منتقل شدند که یک نفر از آن ها به مشهد اعزام شده است.


به گزارش حکایت گیلان | بیش از ۱۰ نفر در جاجرم (در استان خراسان شمالی) به علت مصرف قهوه، مسموم شدند.

به گفته منابع آگاه در ۳ روز گذشته بیش از ۱۰ نفر به علت مسمومیت با مصرف قهوه به بیمارستان منتقل شدند که یک نفر از آن ها به مشهد اعزام شده است.

براساس این گزارش احتمال می رود فروشنده ها چند نمونه قهوه را ترکیب کرده باشند که این امر موجب افزایش کافئین موجود در آن و در نتیجه مسمومیت مصرف کنندگان شده است.

روایت اورژانس 

همچنین ایسنا نوشت: رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مسمومیت ۵ نفر به علت مصرف قهوه در شهرستان جاجرم گفت: این موضوع از طریق معاونت بهداشت و معاونت غذا داروی این دانشگاه برای تشخیص کامل و نهایی در حال بررسی است.

تقی دولت آبادی اظهار کرد: ۵ نفر با اظهار مسمومیت به بیمارستان جاجرم مراجعه که هم اکنون ۳ بیمار ترخیص و دو نفر در بیمارستان بستری هستند که حال عمومی بیماران خوب گزارش شده است.

وی تصریح کرد: پس از دریافت گزارش یکی از بیمارستان‌ها به مرکز اداره عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبنی بر مراجعه ۵ نفر با علائم سردرد، سرگیجه و تپش قلب، این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

رئیس سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: این بیماران طی دو سه روز گذشته با علایم مشابه مراجعه کرده‌اند این موضوع از طریق معاونت بهداشت و معاونت غذا دارو برای تشخیص کامل و نهایی در حال بررسی است.

وی به مردم توصیه کرد: خرید کالا از فروشگاه‌های معتبر که دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت است، انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم در صورت مواجهه با مسمومیت دارویی و غذایی به اورژانس مراجعه کنند، تصریح کرد: در صورتی که مردم هرگونه تخلفی را مشاهده کردند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند، گروه‌های کارشناسان علوم پزشکی به محض اطلاع، پیگیری‌های لازم را خواهند داشت.

روایت علوم پزشکی 

ایرنا هم در خبر خود در این زمینه نوشته است:هشت نفر در شهرستان جاجرم به علت نامعلوم دچار مسمومیت شده و به بیمارستان مراجعه کردند.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی چهارشنبه شب در این باره گفت: این افراد در سه روز گذشته دچار مسمومیت شدند که بر اساس ادعای آنان، علت مسمومیت مصرف قهوه است.

مجید پورخیاط اظهار داشت: یک نفر از این افراد برای ادامه درمان به مشهد اعزام شده است.

وی گفت: هنوز علت مسمومیت مشخص نیست و پیگیری لازم در این زمینه انجام می شود.

دادستانی و نیروی انتظامی هم در این زمینه ورود پیدا کرده و پرونده تشکیل شده است و پیگیری های لازم در این زمینه به وسیله پلیس در دست انجام است.

منبع: صداوسیما

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان