شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
مدیرکل ارشاد گیلان مطرح کرد:

درخواست انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به رشت و استقبال دختر «سایه»

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ۰۹:۵۱ چاپ

به گزارش حکایت گیلان |رضا ثقتی مدیرکل ارشاد استان گیلان از پیگیری برای انتقال پیکر استاد ابتهاج به رشت و استقبال دختر این شاعر بزرگ خبر داد. 

وی در توئیت خود نوشت:

باخانم یلدا ابتهاج امشب صحبت شد. موافقت وزارت ارشادجهت انتقال پیکر استاد ابتهاج به کشور و آمادگی استاندار گیلان جهت خاکسپاری ایشان در رشت بیان گردید. بسیار استقبال نمودند و گفتند آرزوی پدردفن در زادگاهش رشت بود. ارشاد گیلان بامساعدت وزیرمحترم ومدیران ارشد گیلان در پی تحقق این امرمهم خواهدبود.

گفتنی است روز گذشته محمود شالویی، دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر، فرهنگ در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج دختر زنده‌یاد امیر هوشنگ ابتهاج، ضمن ابلاغ پیام تسلیت دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایشان، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری در انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج به ایران و تشییع این شاعر معاصر در وطن خبر داد. 

گفته می شود او وصیت کرده بود که زیر درخت ارغوان، در خانه خودش واقع در تهران به خاک سپرده شود. با این حال توئیت مدیرکل ارشاد گیلان نشان می دهد که احتمال انتقال پیکر به رشت نیز وجود دارد. هرچند در رشت منزل پدری «سایه» مورد تخریب قرار گرفته است. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان