پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | محمد دادرس با اشاره به اینکه بررسی الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است، اظهار کرد: تا پایان هفته آسمان صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد برای منطقه پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: در این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری موقتی در برخی مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شرایط برای رگبار و رعد و برق فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز شنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار شاهد کاهش دما، افزایش ابر و در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد و رعد و برق خواهیم بود، ادامه داد: برای امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد در بعضی نقاط رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق وجود دارد.

دادرس ادامه داد: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد بعضی نقاط رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

وی افزود: دمای هوای شهر رشت نیز امروز بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بوده و رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا نیز برای پایان هفته با احتیاط برای انجام فعالیت‌های دریایی و گردشگری مناسب است، ادامه داد: از روز شنبه تا صبح یکشنبه نیز نامناسب پیش بینی شده است.

منبع: مهر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان