جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
نقد انتخاب شهردار رشت به صورت فراخوانی؛

شهردار خوب یافتنی است نه داوطلبی!

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۵:۰۰ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | محمدهادی مرادی: رئیس شورای شهر رشت اعلام کرده است که این بار انتخاب شهردار بصورت فراخوان خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند رزومه خود را اعلام کنند

انتخاب شهردار بصورت فراخوان قبلا مسبوق به سابقه بوده است که هیچگاه نتیجه مناسبی در پی نداشته است. گویی اعضای شورا به جای اینکه خود به دنبال شهردار مناسبی باشند، می‌خواهند با گزینه‌های داوطلب شهرداری سازش داشته باشند.
اصل این است کسی که به دنبال شهرداری است می‌تواند تا آن جا به پیش برود که وعده‌های نامناسب را به اعضای شورا دهد. و در این میان ممکن است چنین گزینه‌هایی فاقد صلاحیت‌های قانونی و شایستگی لازم باشند. یادمان نرفته است که در گذشته نیز، چنین فراخوان‌هایی منجر به انتخاب گزینه‌هایی شد که نه تنها شایستگی‌های لازم برای نشستن بر کرسی شهرداری را نداشتند، بلکه مدیریت یک واحد تولیدی کوچک را نیز تجربه نکرده بودند.

انتخاب شهردار پیشین هم با درخواست و علاقه خود امیرحسین علوی صورت گرفته بود. اگر اعضای شورا معتقدند که در این زمینه اشتباهی صورت گرفته؛ نباید بار دیگر این اشتباه خود را تکرار کنند. پدیده فراخوان شهردار نشان می‌دهد که شهروندان رشتی نباید دنبال بهبود شرایط باشند بلکه امکان دارد شهرداری قدرت طلب انتخاب گردد که قرار است منافع اکثریت اعضای شورا را تامین کند؛ اعضای شورایی که نشان داده‌اند در همان روزهای اول اگر منافعشان تامین نشود، مخالف شهردار می‌شوند.

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان