جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

رئیس پلیس راهور گیلان از بیشترین بار ترافیکی شهری استان در شهر رشت، به دلیل وجود بافت فرسوده و نیاز به تغییرات اساسی در بافت شهری خبر داد.

به گزارش حکایت گیلان | سرهنگ امیر طالبی گفت : با گسترش شهر نشینی ، ترافیک به یکی از بزرگترین مشکلات شهروندان شده و اجرای طرح‌های مختلف ترافیکی ، تقاطع‌های غیرهم سطح و راه اندازی پارکینگ‌های عمومی بخش خصوصی هم تاکنون نتوانسته گره‌های ترافیکی به ویژه در بافت مرکزی و قدیمی شهر رشت برطرف کند.

وی با اشاره به وجود این مشکل مشابه در شهر‌های بندرانزلی و لاهیجان به عنوان شهر‌های تورستی گیلان، افزود: نداشتن کمربندی مناسب از لحاظ وسعت و ساخت وساز نامناسب شهری در رشت موجب شده تا خودرو‌ها از معابر شهری و بافت‌های قدیمی برای فرار از گره‌های ترافیکی استفاده کنند که این مشکل با ورود خودرو‌های سنگین به داخل شهر به ویژه در زمان‌های اوج ترافیک ، بر حجم ترافیک درون شهری به شدت اضافه می‌کند.

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به بارش فراوان باران در شهر رشت و خراب شدن چراغ‌های راهنمایی سنتی، گفت: نصب چراغ‌های ترافیکی و خطوط عابر پیاده هوشمند در تقاطع و میادین در بهبود عملکرد و رفتار ترافیکی شهروندان بسیار موثر است.

سرهنگ امیر طالبی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌های امسال مربوط به عابران پیاده است، ساخت پل‌های مکانیزه عابر پیاده و تعمیر پل‌های موجود در کاهش تصادفات مرگبار درون شهری و بارترافیکی اثر قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی با تاکید بر وقوع حدود ۲۰ درصد از تصادفات درون شهری در نقاط حادثه خیز این شهر، اضافه کرد: شناسایی، اصلاح و یا حذف نقاط تصادف خیز در شهر رشت تاثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث و ترافیک این شهر دارد که باید از سوی طراحان بافت شهری مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به لزوم فعال سازی دوربین‌های پلاک خوان و ثبت تخلفات به صورت مکانیزه در جاده تهران، بلوار شهدای گمنام و بلوار افتخاری، برای ارتقای رفتار ترافیکی، گفت: همچنین وجود مشکلات ترافیکی در جاده لاکان و جاده سنگر، به دلیل داشتن پیچ و قوس‌های فراوان، نداشتن گاردریل، خط کشی و روشنایی ، این مسیر‌ها را به نقاط حادثه خیر شهر رشت تبدیل کرده که باید هر چه زودتر برای رفع این مشکلات اقدام جدی انجام شود.

سرهنگ طالبی با اشاره به تراکم ساختمان پزشکان و ترافیک شدید خودرو‌ها در میدان انصاری، خیابان نواب و بلوار نماز رشت، افزود: ساخت پارکینگ‌های استاندارد طبقاتی  برای کاهش بارترافیکی در این مناطق بسیار ضروری است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان