پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | روز گذشته استاندار گیلان با توجه آمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان از وضعیت پسماند شهرستان ها انتقادات تندی را متوجه فرمانداران، اعضای شورا  و شهرداران نمود. فرماندار و اعضای شورای شهر رشت از جمله کسانی بودند که استاندار به صراحت از آن ها نام برد. البته در پرتال روابط عمومی استانداری بیشتر انتقاد از شورای رشت برجسته شده است، در حالی که وی در جلسه گفته بود« چطور فرماندار رشت بر روند بررسی صلاحیت شهردار نظارت دارد ولی بر ساماندهی پسماند هیچ گونه توجه‌ای ندارد؟»

عباسی در این جلسه به صورت غیرمستقیم نارضایتی خود را از روند استیضاح شهردار رشت ابراز داشته و شورا و فرمانداری را به انجام کارهای حاشیه ای و بی اهمیت متهم کرد. کمتر سابقه داشته که استانداران در جلسات علنی از فرمانداران به صراحت انتقاد کنند که در این زمینه استاندار گیلان نشان داد که چندان از عملکرد حمیدرضا امام پناهی رضایت ندارد. فرمانداری که جزء اولین انتصابی های استاندار گیلان است و دیگر نمی تواند بگوید من تازه مدیر شده ام.

آقای فرماندار همان فردی است که در جمع مردم معترض سراوان درخواست کرده بود که یک بار دیگر مردم به خدمتگزاران خود اعتماد کنند که با پاسخ نه مردم مواجه شده بود که کلیپش در شبکه های اجتماعی وایرال شده است. انتقادات استاندار نشان می دهد که برخلاف وعده های داده شده روند کارها بسیار کند پیش می رود. آن هم در حالی که مدتی پیش وزیر کشور برای همین مساله پسماند به استان گیلان سفر کرده بود و به نظر می رسد گزارشات خلاف واقعی به وی رسیده است که استاندار هم آن را قبول ندارد. 

عباسی در این سخنرانی ضرب الاجلی را نیز به فرمانداران داده که در روزهای آتی مشخص می شود که چه اتفاقی خواهد افتاد و شاید زمینه سازی برای آغاز تغییرات مدیریتی در استان باشد.. او گفته است « برای بار آخر به فرمانداران تذکر می‌دهم که اگر وضعیت به همین منوال باشد جلسه کارگروه پسماند را تعطیل و گزارش را به تهران ارسال خواهم کرد» به واقع  مگر قرار است در جلسات بعدی معجزه ای رخ دهد؟ آیا بهتر نیست زودتر از این ها برای جبران ناکامی ها اقدام گردد و با مدیران کم کار برخورد گردد؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان