پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | منابع عراقی اعلام کردند که ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی «محمد شیاع السودانی» را به عنوان کاندیدای نخست وزیری این کشور انتخاب کردند.

بر همین اساس یک منبع آگاه در چارچوب هماهنگی شیعی گفت که این ائتلاف در نشست امروز خود با اکثریت آرا السودانی را به عنوان کاندیدای نخست وزیری انتخاب کرد.

همچنین، «احمد الاسدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «سند» هم با انتشار توئیتی، خبر داد که مسئله نخست وزیری حل شده است، یک منبع در دفتر الاسدی گفت که منظور، قطعی شدن نامزدی السودانی برای نخست وزیری است.

«فاضل الفتلاوی» نماینده ائتلاف الفتح نیز گفت که چارچوب هماهنگی، بر سر نخست وزیری السودانی به توافق رسیده و این مسئله نهایی شده است.

‌این در حالی است که روز گذشته قاسم الاعرجی مشاور از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی شیعی، کاندیداتوری برای پست نخست وزیری را رد کرد.

گفتنی است، محمد الشیاع السودانی متولد ۱۹۷۰ میلادی در استان میسان عراق و دارای لیسانس علوم کشاورزی و دبیر کل جریان «الفراتین» است.

سوابق اجرایی السودانی به شرح موارد ذیل است: فرماندار العماره در سال ۲۰۰۴، استاندار میسان در سال ۲۰۰۵، وزیر حقوق بشر در سال ۲۰۱۰، رئیس کمیته عالی عدالت در سال ۲۰۱، جانشین وزیر کشاورزی در سال ۲۰۱۳، رئیس سازمان زندانیان سیاسی در سال ۲۰۱۴، وزیر مهاجرت در سال ۲۰۱۴، جانشین وزیر دارایی در سال ۲۰۱۴، وزیر کار و امور اجتماعی در سال ۲۰۱۴، جانشین وزیر بازرگانی در سال ۲۰۱۵ و جانشین وزیر صنایع در سال ۲۰۱۶.

منبع:مهر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان