چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | در بسیاری از کشور‌ها حتی آمریکا شبکه پاک اینترنت در سطح ملی لحاظ شده است که جلوی سایت‌های ضد اخلاقی و پرخطر و بدافزار‌ها را می‌گیرد.

خبرآنلاین نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در بسیاری از کشور‌ها حتی آمریکا شبکه پاک اینترنت در سطح ملی لحاظ شده است که جلوی سایت‌های ضد اخلاقی و پرخطر و بدافزار‌ها را می‌گیرد. چرا که متاسفانه باید گفت بخش زیادی از فضای اینترنت را سایت‌های ضد اخلاقی و پرخطر اشغال کرده است.

متأسفانه مشاهده می‌کنیم که هیچ سالم‌سازی برای فضای مجازی مورد استفاده کودکان انجام نشده است.

الهیان تاکید کرد: همین امر منجر به آسیب به امنیت، فرهنگ و اخلاق خانواده‌ها شد و برخی خانواده‌ها را در معرض از هم‌گسیختگی و فروپاشی قرارداد. داستان غم انگیز دختری که توسط همسر خود سر بریده شد نیز از همین دست است.

وی افزود: نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تصریح کرد: ما هرچه سریع‌تر مثل سایر کشور‌های پیشرفته باید به سمت قانونمند کردن فضای مجازی برویم و اجازه ندهیم با این ولنگاری در فضای مجازی حقوق کودکانمان و سایر آحاد ملت پایمال شود. البته بحث کلاهبرداری‌های اینترنتی، دسترسی به اطلاعات حساس شهروندان و سرقت از حساب‌های بانکی و عدم امنیت داده‌های شرکت‌ها و هک پنهان، سایر آسیب‌هایی است که از بی قانونی فضای مجازی نصیب ما می‌شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان