جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | روزنامه رسالت در مطلبی با عنوان«هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد» این گونه آورده است:

رضا حاجی پور، نماینده مردم آمل و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درتشریح تعلل در اجرای رتبه‌بندی معلمان عنوان کرد: اجرای رتبه‌بندی کمترین توقع معلمان است که در حال حاضر با تعلل و توقف به دلیل ابلاغ آیین‌نامه مواجه شده است و مجلس نیز در این زمینه گلایه‌مند‌است.

وی افزود: طی ادوار گذشته، وزارت آموزش‌وپرورش لایحه‌ای را مطرح کردند که درنهایت به کمک نمایندگان خانه ملت و کمیسیون مربوطه بررسی و نهایی شد. درروند تصویب این طرح ایراداتی وارد و مقرر شد تا سازمان استخدامی کشوری، برنامه‌وبودجه، معاون پارلمانی وزیر نیز در جریان جلسات حضورداشته باشند.

حاجی پور تصریح کرد: جلسات متعدد در راستای تصویب قانون اجرای رتبه‌بندی معلمان با حضور مسئولان مربوطه شکل گرفت و درنهایت امر پس از برطرف سازی ایرادات وارده، با تعلل از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: امروز هیچ مانعی بر سر راه رتبه‌بندی معلمان به‌جز وزارت آموزش‌وپرورش وجود ندارد. انتظار داریم تا این روند توقف، برطرف و رتبه‌بندی معلمان اجرا شود.

او اضافه کرد: تلاش‌های مجلس برای تعیین بودجه غیرقابل‌انکار است. ۸ هزار میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شد که متأسفانه طرح بازگشت خورد و مجدد به تائید شورای نگهبان رسید.

وی متذکر شد: از وزیر آموزش‌وپرورش انتظار نظارت و مطالبه‌گری داریم چراکه هم‌اکنون بودجه اجرای رتبه‌بندی معلمان مشخص و تائید شده است. تعلل در اجرای این طرح نادرست و موجب تشدید گلایه‌مندی معلمان است. امیدواریم حال که هیچ ایرادی برای اجرای این طرح وجود ندارد، تعلل و توقف روند نیز حذف شود.

منبع: جدید پرس

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان