جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به فعالیت مجدد تالار مرکزی رشت بعد از دو سال و نیم تعطیلی، عنوان کرد: به زودی کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر گیلان را با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در تالار مرکزی رشت راه اندازی می کنیم.

به گزارش حکایت گیلان | رضا ثقتی با تاکید بر لزوم تقویت سرانه مطالعه در استان گیلان، اظهار کرد: با وجود فضای مجازی علاوه بر خدمات این حوزه، شاهد آسیب جدی به سرانه مطالعه و خوانش کتاب هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه به سرانه مطالعه جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان آسیب جدی وارد شده است، از لزوم برنامه ریزی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت و تصریح کرد: نخستین گام تقویت زیرساخت های عمرانی کتابخوانی از جمله فضای مطالعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، نهاد کتابخانه های عمومی را از سازمان های هم خانواده ارشاد دانست و گفت: خوشبختانه هم افزایی خوبی در استان وجود دارد و مجتمع های فرهنگی و هنری ارشاد دارای کتابخانه های عمومی هستند.

ثقتی با اشاره به فعالیت مجدد تالار مرکزی رشت بعد از دو سال و نیم تعطیلی، عنوان کرد: به زودی کتابخانه تخصصی فرهنگ و هنر گیلان را با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در تالار مرکزی رشت راه اندازی می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم گیلان منتظر افتتاح کتابخانه مرکزی رشت هستند، خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی و استانداری گیلان اعتبار خوبی را برای این مرکز تخصیص داده اند و در سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این کتابخانه بزرگ خواهیم بود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به فعالیت ۹۵۲ کانون فرهنگی و هنری در ۹۵۲ مسجد سطح استان، عنوان کرد: فعالیت های کانون های مساجد را به سمت توسعه فرهنگ کتابخوانی بردیم و مسجد پل ارتباط جوانان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی شده است.

وی با بیان اینکه گیلان بالغ بر ۹۰ کتابخانه عمومی دارد، گفت: این کتابخانه ها در مجتمع های فرهنگی و هنری ارشاد فعال هستند. همچنین اداره کل کتابخانه های عمومی استان در حرکتی ابتکاری اقدام به راه اندازی بخش کودک در کتابخانه های مجتمع های فرهنگی و هنری ارشاد کرده است.

ثقتی کودکان و نوجوانان را جامعه هدف کتابخانه ها دانست و اضافه کرد: اگر از سنین کودکی آشنایی با کتاب را برقرار کنیم، خانواده ها نیز درگیر کتاب و کتابخوانی می شوند و لذا می توانیم سرانه مطالعه کشور را ترمیم کنیم.

منبع: ایسنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان