جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
رئیس شورای شهر تالش در گفتگو با حکایت گیلان:

نامه ای از شورای حل اختلاف به ما نرسیده است | شهردار منتخب شرایط احراز را دارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ ۱۱:۱۶ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | طاها عبدالهی: گفتگوی اخیر حکایت گیلان با سخنگوی شورای شهر تالش (هشتپر) درباره آبستراکسیون رئیس و دو عضو دیگر شورا بر سر انتخاب شهردار و موضوع طرح نام هوشنگ عباسقلی زاده چهره مطرح استانی در پروسه انتخاب هنوز هم اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است. چند رسانه پس از این خبر به سراغ اعضای شورا رفته و با آنها گفتگو کرده اند.

رسول برهانی رئیس شورای شهر تالش در پاسخ به پرسش های مطرح پیرامون شورا و شهرداری این شهر غرب استان پاسخ های متفاوتی نسبت به آنچه بهزاد پورپناه سخنگوی شورا می‌دهد که در نوع خود جالب توجه است.

وی درباره چرایی استعفای شهرام غنی زاده شهردار پیشین با رد هرگونه شائبه در خصوص اتهامات مالی و تخلف احتمالی می‌گوید: کناره گیری غنی زاده بدون فشار از سوی کسی بوده تا جایی که وی می‌خواست یک سال و نیم باقیمانده عمر خدمتی خود را در شهرداری رشت باشد. غنی زاده نیروی استخدامی شهرداری رشت است. وی از اسفند سال گذشته قصد استعفا داشت اما بخاطر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این کار را به تعویق انداخت.

رئیس شورای شهر درباره پروسه انتخاب شهردار از طریق فراخوان عمومی بیان می‌کند: گزینش با فراخوان پیشنهاد من بود که بیشتر اعضا آن را پذیرفتند. هیچ مخالفتی با فراخوان عمومی نداشتیم و سخنگوی شورا یکی از موافقان همین روش بود. مجموعا ۱۷ نفر اعلام آمادگی کردند که دو نفر از آنها منصرف شدند. ۱۵ نفر دیگر برنامه کاری و عملکرد گذشته خود را در صحن علنی برای اعضا تشریح کرده اند و ما در نشست‌ها فقط شرایط احراز قانونی را برای این گزینه ها بررسی کرده ایم.

برهانی درباره موضوع پر حاشیه جلسات شبانه اعضا در خارج از ساختمان شورا برای معرفی شهردار تصریح می‌کند: من موضوع جلسات شبانه را نشنیده ام و از حضور لابی خارج از شورا برای انتخاب شهردار مطلع نیستم. اما هر کسی حق دارد با صاحب نظران رایزنی کند که این کار از نظر من مشکلی ندارد.

رئیس شورای شهر درباره رایزنی احتمالی شورای شهر با هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل امور شهری استانداری و شهردار اسبق تالش می‌گوید: عباسقلی‌زاده هفت ماه پیش برای ساخت آکادمی کشتی در نزدیکی ورزشگاه پوریای ولی تالش با من تماس تلفنی گرفت و مقرر شد تا نشستی در این باره برگزار کنیم که این نشست هم تشکیل نشد.

وی همچنین درباره کاندیداتوری، رأی گیری برای گزینش عباسقلی‌زاده و آبستراکسیون سه نفر از اعضا اظهار می‌کند: اعلام کاندیداتوری و دریافت مدارک طبق قانون برای گزینش شهردار لازم است و هیچ گونه رایزنی رسمی از سوی شورا با وی انجام نشده است. روز قبل از نشست با پورپناه سخنگوی شورا تماس گرفتم و از او درباره کاندیداتوری عباسقلی زاده، اعلام برنامه و عملکرد پرسش کردم. حتی در نشست‌های بررسی صلاحیت کاندیداها نیز این موضوع را گوشزد کرد. چنانچه عباسقلی‌زاده پیام هم می‌فرستاد برای شورا کافی بود. تنها دو ساعت مانده به نشست بود که در رسانه های منطقه خبر انتخاب وی را به عنوان شهردار خواندم.

رسول برهانی درباره اظهار نظر سخنگو درباره آبستراکسیون بر خلاف قانون سه عضو شورا و بررسی موضوع در شورای حل اختلاف خاطر نشان می‌کند:
ترک جلسه (آبستراکسیون) اعضا و گفته های سخنگو قابل احترام است. اما هیچ نامه ای بابت حضور در شورای حل اختلاف به اعضای شورای شهر ارسال نشده است.

وی همچنین درباره ادعای دیگر سخنگوی شورا درباره ارسال مصوبه گزینش عباسقلی‌زاده به کمیته تطبیق فرمانداری با تکذیب این موضوع بیان می‌کند: هیچ مصوبه ای درباره انتخاب این گزینه به فرمانداری فرستاده نشده است و این گفته ها درست نیست. تنها نامه گزینش کوروش خداوردی زاده پس از دریافت مدارک وی به کمیته تطبیق می‌رود.

برهانی درباره وجود شرط اختصاصی پنج سال مدیریت میانی برای خداوردی زاده می‌افزاید: وی در دوره سوم به مدت شش سال عضو شورا و پس از ریاست نظام مهندسی تالش را در کارنامه خود دارد. تشخیص شرایط احراز این موضوع نیز با کمیته تطبیق فرمانداری تالش است‌.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان