جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403

به گزارش حکایت گیلان | علی عالی روزنامه نگار ورزشی در اینستاگرام خود درباره جشن قهرمانی تیم خاتون بم در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پستی منتشر کرد. 

 به شکلِ عجیبی، مهم‌ترین حادثه فوتبال ایران نادیده گرفته شد. جشن سی‌هزار نفری برای قهرمانیِ یک تیم فوتبال از زنان. بی‌سابقه در تاریخِ فوتبال ایران. چنین تصاویری می‌تواند عکسِ قاب شده‌ی هر خانه‌ای در بَم باشد؛ نمادِ فرهنگِ یک شهر. نمادِ احترام به زنانِ یک شهر. نمادِ زیستِ مسالمت‌آمیز. مراسم جشن قهرمانی و تجلیل از بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال زنان خاتون بم در ورزشگاه فجر این شهر برگزار شد؛ با حضور خانواده‌ها. زن و‌ مرد کنار هم. بدون حاشیه‌ای، بدونِ مسئله‌ای و بدونِ اینکه هیچ فرد و نهاد و ارگانی حساس شود. این بزرگ‌ترین تمرینِ باهم بودن است. یک شهر می‌تواند ورزشگاهش نمادِ تماشایِ یک شهر برای اعدام باشد و یک شهر هم می‌تواند نمادِ پاسداشتِ موفقیت‌های زنانش باشد. کدام تصویر پیامِ زیباتری برای جامعه دارد؟ کدام تصویر می‌تواند مردمِ یک شهر را در نگاه‌مان ویژه کند؟ بَم را به خرابی‌های زلزله‌ش می‌شناسید؟ حالا بَم را به آبادانی‌هایِ فرهنگی و ورزشی‌اش بشناسید. یک نقطه‌ی روشن در روزهایِ تاریک‌شده.


من صاحبِ باشگاه را نمی‌شناسم اما این نگاهِ مترقی را می‌ستایم. درود به شرف‌تان مدیرِ عزیز. اگر می‌توانید و می‌شناسیدش، مراتبِ ارادتِ من را به ایشان منتقل کنید. آدم حسابیِ فوتبالی که آدم حسابی‌هایش به تعداد انگشت‌های دست‌مان رسید./عکاس: مرضیه سلیمانی

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان