جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان موضوع ایمنی ساختمان‌های ناایمن دوباره مطرح شد، در این میان دادستان تهران از صدور دستور تعطیلی یک بیمارستان پایتخت خبر داد.در روزهای گذشته «عبدالرضا پازوکی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نامه‌ای به «نادر توکلی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران دستور تخلیه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) که یکی از بزرگترین بیمارستان‌های بزرگ پایتخت است را صادر کرد.

این بیمارستان با توجه به امکانات و تمرکز متخصص یکی از بیمارستان‌‌هایی است که علاوه بر بیماران تهرانی، پذیرای بسیاری از بیماران شهرها و مناطق دیگر کشور است. به همین دلیل تعطیلی این بیمارستان می‌تواند، بسیاری از بیماران را سرگردان و بخشی از خدمات درمانی را دچار اختلال کند.

«نادر توکلی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، در رابطه با تعطیلی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: موضوع اصلی این نامه تعطیلی این بیمارستان نیست. این مرکز ساختمان‌های مختلفی دارد که یکی از آنها طبق ارزیابی‌های انجام شده به نظر می‌رسد، ایمنی لازم را نداشته باشد.

وی افزود: عدم ایمنی این ساختمان در دستور کار قرار گرفت و کمیته اضطراری ارزیابی وضعیت بیمارستان تشکیل شد. یکی از ساختمان‌های درمانی بیمارستان که بخش‌های بستری در آن بوده، باید تخلیه شود. سایر ساختمان‌های بیمارستان مشکل جدی و فوری ندارد.

توکلی بیان کرد: علاوه بر ایمنی سازه‌ای، مسائل مربوط به ایمنی غیر سازه‌ای تمامی‌ ساختمان‌ها در این کارگروه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت، با این حال تنها یکی از بخش‌های این بیمارستان در دستور تخلیه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: پس از جانمایی این بخش از بیمارستان، در یکی از بیمارستان‌های خارج از مرکز حضرت رسول اکرم(ص) کار تخلیه این ساختمان درمانی آغاز می‌شود.

توکلی ادامه داد:‌ در حال آماده سازی هستیم که این بخش از بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) زودتر تخلیه شود. تمام خدمات اورژانس، بخش حاکمیتی بیمارستان و بخشی از اتاق عمل در ساختمان شماره 1 و 2 قرار دارند که از ایمنی نسبی برخوردار بوده و در دستور تخلیه قرار ندارند.

وی یادآور شد: عمده بخش‌های قسمتی که دستور تخلیه آن صادر شده درمانی بوده و شامل اتاق عمل‌های فوق تخصصی است، در واقع بخش‌های جراحی در آن مستقر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه با این موضوع که در صورت تخلیه این بخش از بیمارستان، بار مراجعه و بستری بیمار آن چگونه توزیع می‌شود، گفت: در حال ارزیابی این موضوع هستیم تا بیمارستان‌هایی که ضریب اشغال تخت آنها پایین است و امکان پذیرش بیمار دارند را به این موضوع اختصاص دهیم. البته فعلا در حال ارزیابی و رایزنی هستیم.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) همان بیمارستانی است که چندی قبل دادستان تهران از صدور اخطار تخلیه آن خبر داده بود، گفت:  این همان بیمارستان است، با این حال ایمنی غیرسازه‌ای بیمارستان شامل مباحث آتش‌نشانی، هشدار، اعلام و اطفاء حریق، ایمنی آسانسور، هوارسان‌ها و .. از ابتدای سال ارتقا پیدا کرده است.

منبع: ایلنا

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان