جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
مدیرکل بازرسی گیلان در نشست خداحافظی با خبرنگاران:

نه ویلایی دارم و نه زمین لب ساحلی | رتبه آخر فساد اداری گیلان از کجا آمده است؟

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۳:۱۲ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | نشست خبری سیف الله مسرور مدیرکل بازرسی استان گیلان با خبرنگاران برگزار شد که بنا به گفته وی آخرین نشست خبری وی قبل از پایان کارش در بازرسی بود.

نه ویلایی دارم و نه زمین لب ساحلی

به نقل از دیار میرزا: وی با بیان اینکه آخرین روزهای خدمت بنده است و از همه حلالیت می‌طلبم، گفت: هشت سال و پنج ماه سعی کردم خدمت صادقانه‌ای انجام دهم.

مسرور گفت: فعلا قاضی دادگستری هستم و جلسه آخری هست که در خدمت خبرنگاران خواهم بود.

مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه بنده نه ویلایی دارم نه زمینی لب ساحل، همچنین گفتند که ویلایی در طاهرگوراب دارم که آن هم دروغ بود بلکه بنده داشتم به ساخت مسجدی کمک می‌کردم، گفت: ساخت مجتمع رفاهی برای پرسنل و کارمندان کار بدی نیست و کسانی که از مجتمع رفاهی ما استفاده می‌کنند من را دعا می‌کنند.

وی گفت: من در امین آباد زمینی ندارم و زمین برای سازمان بود که با اذن مسوولین قضایی با رعایت تمام محدودیت‌ها ساختیم و سند آن نیز برای دولت فقط بهره‌بردار آن سازمان بازرسی است.

مسرور گفت: این پروژه با حداقل هزینه و با استفاده از بودجه کشوری است و به هیچ وجه آن را اجاره نمی‌دهند.

واکنش مسرور به رتبه گیلان در زمینه فساد اداری

بازرس کل استان گیلان با اشاره به اینکه ما در کشور ما هیچ دستگاهی وجود ندارد که سلامت اداری را مورد ارزیابی قرار دهد، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس تحقیقاتی از طریق آماری و پیمایشی انجام می‌دهد.

وی افزود: تحقیق در خصوص امنیت سرمایه گذاری به صورت پیمایشی و آماری توسط مرکز پژوهش‌های مجلس هفت آیتم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مسرور همچنین ادامه داد: گیلان در این هفت آیتم یعنی حمایت‌های دولت رتبه ۲۷ است، ثبات اقتصادی کلان گیلان ششم است، در بخش شفافیت و سلامت اداری گیلان در رتبه ۱۳ قرار دارد در تضمین حقوق مالکیت گیلان ۱۸ است، در فرهنگ وفا به عهد و صداقت گیلان ۲۲ است، ثبات قانون رتبه ۲۵، مصونیت جان و مال شهروند از تعرض گیلان ۲۰ است که هیچ کجای آن چنین آماری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما در این تحقیقات در بسیاری از آیتم‌ها از گیلان و اصفهان بالاتر هستیم، گفت: از آمار موجود دفاع نمی‌کنم زیرا شأن مردم گیلان نیست، اما این آمار که ما در سلامت اداری در رتبه آخر هستیم از کجا آمده است!؟

بازرس کل گیلان با بیان اینکه این صحبت‌ها آسیب‌های زیادی برای ما دارد که هم سبب خودتحقیری و هم سبب فرار سرمایه‌گذار می‌شود، اظهار داشت: اگر کسی به گزارش مجلس استناد کرده است، اینگونه نیست و اگر از جای دیگر گفته می‌شود، مشخص شود آن دستگاه اعلام کننده این آمار کیست!؟

چیزی به نام اتاق وی آی پی برای بازرسان در ادارات وجود ندارد

 

مسرور در خصوص خانه‌های سازمانی گفت: تنها نهادی که درگیر خانه‌های سازمانی بوده، بازرسی است و در این زمینه مشکلات زیادی نیز برای ما پیش آمده است.

وی با بیان اینکه همه چیز دست ما نیست، تصریح کرد: ما پیگیری بسیاری از این موارد را از جمله آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای داشتیم اما بیش از وظایف قانونی خود عمل کنیم.

بازرس کل استان گیلان تاکید کرد: ما باید مجموعه‌ها همگرایی داشته باشیم تا بتوانیم به حصول نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه چیزی به نام اتاق وی آی پی برای بازرسان در ادارات وجود ندارد، گفت: دستگاه‌ها تنها باید یک اتاق در اختیار بازرسان ما قرار گیرد و ما خودمان نیز نظارت می‌کنیم و نمی‌گذاریم سوءجریانی رخ دهد.

مدیرکل بازرس گیلان ادامه داد: احتمال دارد یک اداره‌، اتاق زیبایی داشته باشد که در اختیار بازرسان ما قرار می‌دهند اما به معنای اشرافیت نیست و ما از امکانات موجود استفاده می‌کنیم و بحث نهار و غذا و… وجود ندارد.

صدور ۱۰۷ گزارش هشداری به دستگاه‌ها | معرفی ۸۱ شهردار و مدیر به مراجع قضایی


مسرور با بیان اینکه ۱۰۷ بار به دستگاه‌ها گزارش‌های هشداری نوشتیم، اظهار داشت: این گزارش‌های هشداری سبب پیشگیری از تخلف و سوءجریانات می‌شود.

بازرس کل استان گیلان ادامه داد: نیمی از توان ما برای جلوگیری و پیشگیری از تخلف است و نیم دیگری برای بازرسی است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌هایی را که ارسال می‌کنیم تا پایان پیگیری می‌کنیم، گفت: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ در ۵۲۱ جلسه دادگستری شرکت کردیم تا حق و حقوق ما لطمه نبیند و فقط در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ جلسه در دادگاه‌ها شرکت کردیم.

مسرور اظهار کرد: در طول پنج سال گذشته ۵۹۵ گزارش اصلاحی به دستگاه‌ها داده‌ایم که از این تعداد بیش از دو هزار ۳۰۰ پیشنهاد بوده است که ۷۰ درصد این پیشنهادات اجرایی شده است.

وی گفت: در طول همین پنج سال ۱۳۹ گزارش کیفری به مرجع قضایی ارسال کردیم و ۴۰۰ پرونده به تخلفات اداری ارسال کردیم که جمعا ۶۵۱ نفر به مرجع قضایی و تخلفات اداری ارسال شدند.

بازرس کل استان گیلان همچنین ادامه داد: ۸۱ نفر از این تعداد مدیر و شهردار بودند که به مرجع قضایی معرفی شدند و ۱۲۷ مدیر و شهردار به تخلفات اداری معرفی شدند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان