شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | میزبانی و برنامه ریزی موسسه توسعه و رشد اشکور و با همکاری فرمانداری شهرستان رودسر و بخشداری رحیم آباد همایش "اشکور در مسیر توسعه " با حضور استاندار گیلان و نماینده مردم شهرستان رودسر و املش در مجلس و مدیران کل جهاد کشاورزی ،بنیاد مسکن، حمل و نقل و راهداری، راه و شهرسازی ،فرمانداران شهرستان رودسر و رامسر برگزار گردید.

منطقه اشکور با توجه به قدمت تاریخی و قابلیت های اقتصادی _گردشگری و نیروهای انسانی که دارد از دیرباز کانون توجه بوده و اغلب کنش‌گران اجتماعی و سیاسی معتقدند حق خود را از ریل توسعه بازنیافته است و محرومیت کنونی حاصل هر چه باشد پذیرفته نیست!  در این راستا امسال از سوی نهادهای مدنی شاهد برگزاری همایشی تحت عنوان اشکور در مسیر توسعه با اهدافی پیش بینی شده و با حضور استاندار گیلان و نماینده مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان های رودسر و رامسر و با استقبال اشکوری ها برگزار شد.

اینکه برنامه ریزان همایش مذکور تا چه حد از پیشبرد اهداف همایش رضایت دارند و یا در آینده چه گام عملی را در مسیر توسعه را شاهد باشیم می‌بایست اندکی صبر کنیم.


اسدالله عباسی استاندار گیلان در این همایش با اشاره به جاذبه های طبیعی و گردشگری منطقه اشکور گفت: این منطقه با داشتن تمام مواهب الهی،از محرومیت های زیادی در حوزه های مختلف رنج می برد که باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود بستر فرصت ها ایجاد شود.
عباسی افزود: محدودیت ها و مزیت های منطقه در حوزه های گردشگری ،دامداری،منابع انسانی بررسی شده و رفع مشکلات زیرساختی مانند اب،برق و دیگر موارد منطقه در دستور کار مدیران دستگاه های مربوطه قرار گرفت تا برای رفع موانع سریع اقدام کنند .
وی راه ارتباطی کلاچای _ رحیم آباد به قزوین را از پروژه های بسیار مهم این منطقه دانست و اظهار داشت: جاده زیاز به ملکوت که به دلیل تردد ماشین های سنگین تخریب شده به زودی مرمت خواهد شد.
استاندار گیلان از مدیران کل دستگاه های اجرایی همراه خواست تا برای رفع مشکلات حوزه مربوطه خود در این منطقه اهتمام جدی داشته باشند.


نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با بیان اینکه منطقه اشکور از مناطق بسیار غنی و ثروتمند گیلان است گفت: ما از دولت می خواهیم برای رفع محرومیت و مشکلات این منطقه توجه بیشتری داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفری افزود: حضور مسئولان در این همایش نقش بسزایی در جهت تسهیل برخی از مشکلات موجود در منطقه دارد.


گفتنی است اهداف مشترک فی مابین شهرستان های رودسر و رامسر و گستردگی جغرافیایی منطقه اشکور بین دو استان گیلان و مازندران، مهمان ویژه مراسم فرماندار شهرستان رامسر آقای ابراهیم شیرود بود که به اتفاق ارسلان نعمتی واجاری بخشدار مرکزی رامسر در همایش حضور داشت.
فرماندار شهرستان رامسر درحاشیه این همایش گفت: از جمله اهداف مشترک فی مابین شهرستان های رودسر و رامسر ،جاده ارتباطی قزوین به دو استان گیلان و مازندران ( از طریق شهرستان های رودسر و رامسر) و همچنین پروژه گازرسانی به اشکورات بوده است.
ابراهیم شیرود عشوریان افزود: در این همایش پیشنهاد اتصال راه آهن از گیلان به مازندران را هم داشتم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان