سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | کتاب جامع « هر آنچه که یک دهیار باید بداند» به همت انوشیروان مباشرامینی و توسط انتشارات نشر آثار برتر منتشر شد.

مباشر امینی  کارشناسی ارشد علوم سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و از کارمندان وزارت کشور است که سابقه بخشداری چابکسر و تالیف کتاب هایی درباره نقش شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها را در کارنامه کاری خود دارد. 

 مؤلف کتاب در ارتباط با هدف نشر این کتاب گفت: با توجه به آسیب‌شناسی های صورت گرفته در خصوص عملکرد شوراها و دهیاریها، متأسفانه یکی از مشکلاتی که همواره شوراها و دهیاران در عمل با آن مواجه هستند، بحث ضعف آموزش و عدم آشنایی کافی دهیاران با قوانین، بخشنامه ها و دستور العمل ها در حوزه شورا و دهیاری ها است که همین موضوع باعث بروز مشکلات بسیاری در انجام وظایف دهیاران و شوراها و به دنبال آن نارضایتی مراجعه کنندگان به ویژه در حوزه روستایی شده است.


مباشر امینی همچنین به جامعه هدف این کتاب اشاره و افزود: جامعه هدف این کتاب در وهله اول دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها هستند و در این کتاب سعی بر این بوده است که برای آشنایی بیشتر و بهتر دهیاران با شرح وظایف خود، مسائل به شکل پرسش مطرح و پاسخها نیز به صورت مستند و به زبانی ساده تنظیم گردد تا خواننده بتواند به راحتی با مطالعه آن و از آن بهره مند شود.


گفتنی‌ است این کتاب شامل سیصد پرسش کاربردی در حوزه های مختلف مرتبط با دهیاری مانند تشکیلات و ساختار اداری دهیاری، ارتباط دهیاری با شورا، امور مالی دهیاری و اصول ساخت و ساز در روستا تدوین و در ١٢٨ صفحه و با قیمت ۶٠ هزار تومان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان