سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
دخالت یا نظر نماینده مجلس؛

 انتصابات در تالش به چه سمتی می روند!؟

۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۸:۰۴ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان | طاها عبداللهی: طی روزهای گذشته،  استاندار گیلان سرپرستان بخشداری های حویق و اسالم تالش را منصوب کرده است.
طبق حکم اسدالله عباسی، سعید رحیم پور کارمند اداره آموزش و پرورش تالش بر کرسی بخشداری حویق تکیه زده و جای کاظم رزمی را گرفته است‌.
وی با سابقه مدیر مدرسه و بدون تجربه در وزارت کشور، تنها چند دوره در انتخابات به عنوان بازرس فعال بوده است.
همچنین جنید فلاح معاون اداره جهاد کشاورزی تالش هم روی صندلی بخشداری اسالم نشسته و جایگزین لیلا یاری شده است. وی نیز بیش از چند دوره اجرایی انتخاباتی سابقه سیاسی چندانی ندارد.
این گزینه ها در حالی حکم سرپرستی بخشداری گرفته اند که فرمانداری تالش گزینه هایی در این حد و اندازه دارد.
گزینه بعدی آموزش و پرورش
کاروان تغییر و تحولات مدیریتی در این شهرستان ممکن است به اداره ها نیز برسد. حسن محمدیاری نماینده تالش به تازگی در گفتگویی که در رسانه های منطقه منتشر شده از لزوم تعیین یک مدیر تازه در این اداره آموزش و پرورش تالش سخن گفته است. شهرستان تالش دو اداره مستقل از یکدیگر دارد و بخش حویق از مرکز این شهرستان غرب گیلان مستقل است.
اینکه رئیس کدام اداره باید تغییر کند چیزی است که بزودی روشن می‌شود و بنابر شنیده ها سید مرتضی مختاری مدیر اداره نسبتا بزرگ تالش شانس کمی برای بقا دارد. این در حالی است که بنابر شنیده ها علی امیری رئیس اداره آموزش و پرورش حویق با وجود اینکه مدیرکل گیلان موافق حضور وی نیست همچنان در جایگاه خود پابرجاست.
مداخله یا نظر؟
گفته می‌شود که نماینده تالش در عزل و نصب‌ها نقش دارد. چیزی که وی هم آن را رد نمی‌کند. حسن محمدیاری ۱۲ خرداد در کنفرانس مطبوعاتی گفته است: مقام معظم رهبری اگرچه به عدم دخالت نمایندگان در انتصابات تاکید کرده ولی در ادامه گفته اند که از نظر نمایندگان نیز در این باره استفاده شود. نماینده بیش از هر کسی به افراد یک حوزه اشرافیت دارد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان