چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | همین چهارشنبه گذشته بود که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس آن ها را از دخالت در انتصابات برحذر داشت. فیلم این اظهارات بارها در شبکه های اجتماعی پخش شد که وقتی رهبری صحبت مشورت دولتی ها با نمایندگان را کردند با فریاد احسنت نمایندگان مواجه شد که با کنایه رهبری به آن ها همراه بود. 

نمایندگان بعد از این اظهارات صریح دوباره به حرفهای کلیشه ای و تکراری روی آورده اند که ما در انتصابات دخالت نمی کنیم و تنها مشورت می دهیم. به طور مثال نماینده صومعه سرا این حرف ها را زده است که اگر کسی ایشان را نشناسد فکر می کند هیچ وقت در انتصابات دخالتی نداشته است. در حالی که حتی در گزینش هیات های ورزشی صومعه سرا هم شاهد حضور افراد نزدیک به ایشان هستیم.

حالا هم محمدرضا احمدی نماینده رشت از مدیرکل آموزش و پرورش استان انتقاد کرده است . عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بچه‌های انقلابی از آموزش‌وپرورش گیلان دلسرد شده‌اند، گفته است: از مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان این انتظار بود تا همه خانواده آموزش‌وپرورش را یکدست ببینید اما مبنای انتصابات در این اداره کل معلوم نیست.

خب اگر این اسمش دخالت در انتصابات نیست پس اسمش چه چیزی می تواند باشد. یعنی نه تنها نماینده در مورد انتصاب مدیرکل استانی دخالت می کند بلکه زیرمجموعه های آن را هم انتظار دارد که با خودش هماهنگ کند. البته منظور از این که علیه مدیران آموزش و پرورش موضع میگیرند مشخص نیست. آیا این مدیران سابقه کیفری دارند و یا جرمی سیاسی مرتکب شده اند که در پشت تریبون چنین موضع گیری های تندی را علیه آن ها منتشر می کنند . این که مثلا در دولت گذشته هم سابقه مدیریتی داشته اند دلیل می شود که پاکسازی شوند؟   این دیگر چه صیغه من درآوردنی است که این نمایندگان به خود اجازه می دهند در مورد آن صحبت کنند. 

اگر قرار باشد این نمایندگان که صبح تا شب مدعی ولایی بودن هستند ، عمل به دستورات رهبری فقط لقلقه زبانشان باشد و هرجا منفعتشان باشد این حرف ها را به نفع خود مصادره کنند دیگر هوادارانشان چطور می توانند آن را باور کنند و بفهمند که این ها در مسیر درستی هستند. اگر قرار باشد نمایندگان برای گزینش مدیران دون پایه هم دخالت و نظر کنند دیگر چه چیزی از بخش نظارتی آن ها باقی می ماند؟

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان