پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

اختصاصی حکایت گیلان | پاسخ عجیب مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت پتروشیمی به سوالات یک خبرنگار با واکنش های متعددی همراه بوده است و بسیاری معتقدند که در این مصاحبه عدم تسلط او به مسائل مشهود است. خبرنگار در این مصاحبه  از شاه میرزایی، معاون وزیر نفت، می‌پرسد نظرتان درباره طرح مجلس برای ادغام شرکت پالایش و پخش با پتروشیمی چیست و معاون وزیر هم‌ در پاسخ ماجرای حمله ابرهه به مکه را بازگو می‌کند! البته عده ای نیز آن را توهین به نمایندگان مجلس دانسته اند که وعده بارش سنگ ها برای طرح آن ها را داده است.

پیش از این هم صحبت های شاه میرزایی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو  جنجالی شده بود. 

مرتضی شاه میرزایی که اواخر آبانماه سال گذشته به عنوان معاون وزیر نفت و مدیرکل صنایع پتروشیمی کشور منصوب شد با شرکت در برنامه زنده گفتگوی خبری شبکه دو سیما و ارائه پاسخ هایی نامفهوم و عدم تسلط کافی بر مسائل حوزه پتروشیمی، کارشناسان صنعت پتروشیمی را متعجب کرده بود. وی حتی نمیدانست که ایران در سال 1404 در برنامه هفتم توسعه قرار دارد و یا از جزئیات ثابت ماندن خوراک پتروشیمی ها هم اطلاعی نداشت و در مقابل سوالات مجری عاجز مانده بود. 

ریاست بازرسی وزارت نفت در دولت احمدی نژاد از جمله سوابق شاه میرزایی است و لیسانس خود را از دانشگاه نفت گرفته است. وقتی در دولت یازدهم بیژن زنگنه او را از مقام خود برکنار کرد رسانه های منتقد دولت پیشین او را به عنوان یک چهره علمی معرفی کرده بودند. شاه میرزایی به مدت هشت سال نیز در بسیج وزارت نفت حضور داشت. 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان