پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403

به گزارش حکایت گیلان | کاهش سطح قند خون می‌تواند به سرعت خلق و خوی و شناخت شما را بهبود بخشد و به شما امکان می‌دهد بهتر تمرکز کنید. این وضوح ذهنی افزایش یافته می‌تواند به شما کمک کند تا در داخل و خارج از محل کار بهترین عملکرد را داشته باشید.

مدیریت قند خون به خصوص اگر دیابتی هستید برای کمک به پیشگیری از مشکلات عمده سلامتی مانند بیماری قلبی که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده محسوب می‌شود ضروری به نظر می‌رسد. با این وجود، کاهش قند خون چندین مزیت شگفت‌انگیز دیگر را نیز به همراه دارد.

بیش‌تر مردم با قند خون آشنا هستند، اما بسیاری دقیقا معنای آن را نمی‌دانند. قند خون بیان ساده‌تر گلوکز خون است. گلوکز یک منبع انرژی ضروری برای بدن شما است. زمانی که غذا‌های حاوی کربوهیدرات می‌خورید بدن شما آن را به گلوکز تجزیه کرده و به جریان خون می‌فرستد. سطح قند خون شما می‌تواند در طول روز بسته به آنچه می‌خورید و میزان فعالیت شما افزایش و کاهش داشته باشد. برای مثال، مغز شما برای سوخت به قند خون متکی است. زمانی که سطح قند خون شما با کاهش شدیدی همراه می‌شود ممکن است احساس خستگی یا لرزیدن کنید. با این وجود، اگر سطح قند خون شما برای مدت طولانی بالا باقی بماند این موضوع می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند دیابت شود. به همین دلیل ضروری است که غذا‌های سالم بخورید و هر روز فعال باشید تا سطح قند خون خود را در محدوده سالم نگه دارید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در این باره اشاره کرده که هدف گذاری ایده آل برای سطح قند خون محدوده‌ای است که شما سعی می‌کنید تا حد امکان به آن برسید: پیش از غذا خوردن از ۸۰ تا ۱۳۰ میلی گرم در دسی لیتر و دو ساعت پس از غذا خوردن کم‌تر از ۱۸۰ میلی گرم در دسی لیتر.

در ادامه اشاره می‌کنیم که چرا کاهش قند خون به بهبود سلامت کلی شما کمک می‌کند:

خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد

زمانی که قند خون خود را کاهش می‌دهید ممکن است متوجه بهبودی در خلق و خو و سطح انرژی خود شوید. این بدان خاطر است که سطح قند خون بالا می‌تواند منجر به تولید بیش از حد انسولین شود که خود می‌تواند به کاهش انرژی و افسردگی بیانجامد. با این وجود، زمانی که قند خون خود را از طریق رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی کاهش می‌دهید معمولا متوجه خواهید شد که خلق و خو و انرژی شما به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد.

بهبود سلامت قلب

یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز کاهش قند خون، سلامت بهتر قلب است. عوامل خطر بیماری قلبی، مانند تری گلیسیرید بالا یا سطح کلسترول خوب پایین زمانی که کنترل گلیسمی بدن بهبود می‌یابد تمایل به کاهش دارند. با بهبود کنترل سطح قند خون از طریق تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم و ورزش منظم می‌توانید به محافظت در برابر بیماری قلبی و حفظ یک سیستم قلبی عروقی سالم کمک کنید.

کاهش التهاب

کاهش قند خون ممکن است با کاهش التهاب مزمن اثرات گسترده‌ای بر سلامت و رفاه کلی شما داشته باشد. بین التهاب روزمره و شرایطی مانند چاقی، دیابت، آرتریت، آسم، بیماری‌های خود ایمنی و با کاهش التهاب مزمن با عادات سالم مانند حذف قند‌های اضافه شده از رژیم غذایی می‌توانید به کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها در طول زمان کمک کنید.

بهتر فکر و تمرکز خواهید کرد

کاهش سطح قند خون می‌تواند به سرعت خلق و خوی و شناخت شما را بهبود بخشد و به شما امکان می‌دهد بهتر تمرکز کنید. این وضوح ذهنی افزایش یافته می‌تواند به شما کمک کند تا در داخل و خارج از محل کار بهترین عملکرد را داشته باشید.

کاهش خطر ابتلا به شرایط مزمن

کاهش قند خون می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی نیز کمک کند. با بهینه سازی سطح گلوکز در بدن سلامت کلی سلول‌های خود را بهبود می‌بخشید. هم چنین، می‌توانید از بروز اختلال در سایر سیستم‌های حیاتی بدن خود پیشگیری کنید.

بهبود بینایی چشم

کاهش قند خون با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) و آب مروارید باعث بهبود سلامت چشم می‌شود. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که نوسانات جزئی در قند خون ممکن است در ایجاد اتصالات عصبی جدید در مغز نقش داشته باشند که می‌تواند برای حافظه و یادگیری فوق العاده مفید باشد

منبع:فرارو

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان