شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | اولین جشنواره «تمشک» با اسپانسری شرکت" وسام آکوآ ویرا"  و مشارکت شهرداری کیاشهر از سوم تا دهم تیرماه در ساحل این شهر برگزار می شود.

مرتضی عاطفی شهردار کیاشهر و دبیر جشنواره تمشک  در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:  بزودی در هر فصل یک جشنواره در این شهر برگزار خواهد شد. البته هدف ما برگزار کردن یک جشنواره خالی کم محتوا تنها با موسیقی و استندآپ کمدی نیست، بلکه قصد برندسازی و مشارکت اجتماعی شهروندان را خواهیم داشت. وی افزود: هدف امسال ما و اسپانسر برگزاری جشنواره به صورت استانی است که امیدواریم در سال های آتی به صورت ملی برگزار کنیم.  این جشنواره فرصت مناسبی برای رونق صنعت گردشگری در شهر کیاشهر  است و امیدواریم بتوانیم با توجه به پتانسیل هایی که در شهر کیاشهر وجود دارد به جایگاهی که در نظر داریم برسیم.

وی  خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۱۲ بخش غذا، صنایع دستی با برند تمشک، آثار هنری، موسیقی، مجسمه سازی و المان شهری، پوستر، تصویرسازی، نقاشی، بسته بندی، کارگاه کارآفرینی خلاقانه با تمشک، مسابقه نقاشی کودک، عرضه صنایع دستی برگزار می‌شود. همچنین در این جشنواره تولیدکنندگان متعددی نیز در کنار نمایشگاه حضور خواهند داشت و در نظر داریم که تولید کنندگان دائمی برای محصول تمشک داشته باشیم.

همچنین رضا حقی دبیر اجرایی جشنواره تمشک نیز در این نشست گفت: کیاشهر محصولات مختلفی چون برنج لسکوکلایه و بادام دارد که نتوانسته از طریق آن برندسازی کند. در حالی که بیشترین تولید در این منطقه وجود دارد. این اهمیت تلاش برای شناسایی پتانسیل و برندسازی را در یک شهر نشان می دهد. 

وی افزود: تمشک ارگانیگ ترین محصول جهان است که برای تولید آن هیچ زحمتی کشیده نمی شود. بوته‌های تمشک بسیاری در کیاشهر وجود دارد که باید از این پتانسیل استفاده کرد. 

حقی با بیان اینکه با توجه به جنگلی بودن این شهر بوته‌های تمشک بسیاری در کیاشهر وجود دارد، افزود: با توجه به پتانسیل‌هایی که کیاشهر دارد امیدواریم بتوانیم به آن جایگاهی که در نظر داریم برسد.

 وی همچنین  از ساخت المانهای مرتبط شهری در طول نمایشگاه خبر داد و ابراز داشت :طی برگزاری نمایشگاه بازدیدکنندگان میتوانند از نزدیک روند ساخت المانها را مشاهده کنند.

گفتنی است عرضه محصولات غذایی تولیدی با تمشک در این جشنواره به صورت نمونه رونمایی شد. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان