شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

حکایت گیلان | مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به تضعیف سامانه بارشی در این استان از عصر امروز، گفت: رضوانشهر با ۱۸۹ میلی متر باران بیشترین بارش ها را ثبت کرده است.

محمد دادرس  اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و تقویت جریانات سرد شمالی از بامداد روز چهارشنبه در استان گیلان بوده است.

وی افزود: در این مدت ابرناکی، مه آلوده بودن هوا، کاهش دما، بارندگی و وزش باد، رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی تا عصر امروز (پنج شنبه) در استان فعال است، گفت: این سامانه بارشی به تدریج از عصر امروز تضعیف شده و شاهد کاهش ناپایداری‌ها و کاهش ابر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دریا نیز در این مدت مواج و طوفانی بوده با ارتفاع موج بیش از بیش از دو متر بوده است، گفت: ارتفاع موج در مناطق دور از سال به بیش از چهار متر می‌رسد.

دادرس همچنین به میزان بارش‌ها در این مدت اشاره کرد و ادامه داد: رضوانشهر با ۱۸۹ میلی‌متر باران بیشترین میزان بارش باران از بامداد چهارشنبه تاکنون به ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: رودسر با ۱۴۰ و بندر انزلی با ۱۱۴ میلی متر بعد از رضوانشهر قرار دارند.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: برای شهر رشت مرکز استان گیلان نیز آسمانی ابری و مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق، کاهش نسبی دما و در ارتفاعات بالا دست نیز بارش بارش برف پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه به تدریج طی عصر و شب امروز شاهد کاهش ناپایداری و ابر خواهیم بود، افزود: دمای شهر رشت نیز امروز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در نوسان است.

منبع: مهر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان