جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
حکایت عجیب و غریب بررسی کاندیداهای شهرداری رشت؛

کاندیداهایی که رشت را نمی شناسند!

۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۱:۳۷ چاپ

اختصاصی حکایت گیلان |کاندیداهای شهرداری رشت که در صحن شورا برنامه های خود را ارائه می کنند نه تنها برای عامه مردم و اعضای ناشناخته هستند که به طرز غریبی هیچ اطلاعات خاصی نیز درباره رشت ندارند و آن طور که خودشان می‌گویند قرار است با ارتباطات و یا حضور در شهرداری تازه بدانند که در کجا حضور دارند.

بررسی این برنامه ها شاید آن چنان فاقد اهمیت باشد که چند عضو شورا هم در آن شرکت نکردند و روابط عمومی قرار است فیلمش را برای آن ها ارسال کنند. ( حتما هم نگاه می‌کنند!)

ولی جالب است به عنوان کسی که از بیرون این برنامه ها را نگاه می‌کنیم، هیچ چیزی که حاکی از آشنایی آن ها به شهرداری رشت باشد مشاهده نمی‌کنیم. 

یکی از کاندیداها که از قم آمده می‌گوید «  باید در ابتدا وضعیت موجود را شناسایی کنیم و ببینیم که جایگاه شهر ما بر اساس استانداردهای موجود و روز دنیا در کجا قرار دارد» خسته نباشید آقای کاندیدا! تا شما این بررسی را انجام دهید عمر این شورا هم به پایان رسیده است. فرد دیگری به نام مهدی صفرخانلو بومی بودن را شاخصه انتخاب شهردار نمی‌داند و می‌گوید «  بنده معتقدم یک فرد غیر بومی نیز چندین روز در یک شهر حضور داشته باشد تبدیل به یک فرد آشنا به محیط می شود.» واقعا شهردار شدن به همین سادگی است؟ مثلا هرکسی به رشت سفر کند و آسفالت خیابان را ببیند مشکلات شهر را متوجه می‌شود؟  البته آقای کاندیدا راهکار خودش را هم دارد. می گوید نیازی به «طرح و برنامه ریزی 400 صفحه ای نیست» با «ارتباطات» مشکل سراوان را حل می‌کنم. یعنی این همه سال هیچ کس ارتباطی نداشت و منتظر جناب ایشان بودیم که ظرف چند ماه از فرمانداری گرمسار سمنان برکنار شده است. شما مشکل انتصابی خودتان را هم نتوانستید حل کنید چه برسد به پروژه سراوان!

یکی دیگر البته کمی بومی است و سالها قبل در میراث فرهنگی استان کار کرده است. ولی رزومه اصلیش را مهمانسرای بوعلی قزوین می داند( حتما دلیل خوبی برای شهردار شدن است). ایشان می‌گوید « خلا قانونی در مدیریت جامع شهری مشکلات فراوانی را ایجاد می کند و و فقدان مدیریت جامع شهری همانند این است که سربازی را بدون ادوات جنگی به جنگ بفرستند.» خب شما که در این رابطه کاری نمی‌توانید بکنید و باید منتظر دولت و مجلس برای آن باشیم. چرا باید شورا سربازی بدون ادوات جنگی را استخدام کند؟

این کاندیداها نه تنها عجیبند، بلکه از برنامه های شهری هم عقب مانده اند. یکی از آن ها می‌گوید درباره «رینگ ۹۰ متری در رشت» اطلاعی ندارم.(یعنی باید چند ماه دوره کلاس کارآموزی برای آن ها برگزار کنیم) حرف درست را یک کاندیدای «غیربومی» دیگر زد که همان ابتدا گفت « از اعضای شورا تقاضا دارم که فردی بومی را برای این جایگاه انتخاب کنند» ظاهرا دوستان آمده اند یک رزومه ای بدهند و تفریحی بکنند و بروند. (بالاخره سفر به گیلان هم فال است و هم تماشا) برخی اعضای شورا هستند که این عزیزان را جدی گرفته اند. آن ها که نیامده اند برد اصلی را کرده اند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان