پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
انتقاد مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان از دولت و مجلس:

کمبود نیروی انسانی داریم |برخی نیروهای شرکتی با بیش از ۱۰ سال سابقه هنوز تبدیل وضعیت نشده اند

۱۴۰۱/۱۱/۲۰ ۱۰:۵۷ چاپ

به گزارش حکایت گیلان | مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان با انتقاد از عدم توجه دولت و مجلس به سازمان نظام پزشکی بر حمایت بیشتر از این سازمان تاکید کرد.

 مهدی قربانی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید نظام پزشکی شهرستان آستارا اظهار کرد: ساختمان پزشکی قانونی آستارا در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر با زیربنای ۵۵۰ مترمربع احداث شد که شروع احداث ساختمان سال ۹۷ بود ولی به دلیل مشکلات اقتصادی پس از ۶ ماه کار متوقف تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با تزریق اعتبارات ملی کار دوباره آغاز شد و پس از ۱۸ ماه به پایان رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان با بیان اینکه پزشکی قانونی آستارا سال‌ها در ساختمان‌های استیجاری و غیراستاندارد مستقر بود، افزود: همکاران این سازمان در آن فضاهای غیراستاندارد مجبور به خدمات رسانی بودند و طبعاً مردم این شهرستان نیز در آن فضاها مجبور به مراجعه بودند که با افتتاح ساختمان جدید خدمات رسانی در ساختمانی استاندارد از نظر حرفه‌ای و در خور شأن مردم این شهرستان ارائه خواهد شد.

وی افزود: از طرف دیگر برخی آزمایش‌ها و متوفیان بنا به ضرورت باید به مرکز استان ارسال می‌شد و تا دریافت نتیجه مردم گاه چندین روز معطل می‌شدند که بخشی از مشکلات با افتتاح ساختمان جدید رفع خواهد شد.

قربانی با اشاره به فعالیت ۱۶ اداره و آزمایشگاه زیر نظر پزشکی قانونی در نقاط مختلف استان گیلان گفت: یک مجموعه نیز به زودی بین آستارا و تالش راه اندازی خواهد شد که با آغاز به کار آن این مسافتی که پیش از این باید تا مرکز استان طی می‌شد، به حدود ۶۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی به یکی از دغدغه‌های این سازمان تبدیل شده است، اضافه کرد: بسیاری از کارکنانمان در آستانه بازنشستگی قرار دارند و در کنار آن برخی نیروهای شرکتی با بیش از ۱۰ سال سابقه کار هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گیلان با انتقاد از عدم توجه کافی مسئولین به سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان با وجود تأثیرگذاری که دارد متأسفانه از آنجایی که چندان شناخته شده نیست، خیلی مورد توجه قرار ندارد و آن چیزی که مورد نیاز این سازمان و در واقع نیاز مردم است، فراهم نیست ولی امید می‌رود با حمایت‌های بیشتر دولت و مجلس کاستی‌ها و نیازهای این سازمان برطرف شود.

منبع: مهر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان