چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

اختصاصی حکایت گیلان | حوادث اجتماعات هفته گذشته لاهیجان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف بازتاب فراوانی داشته است.

 کشته شدن، جراحات شدید و بازداشت چند نفر در این شهر، حسابی سروصدا به پا کرده و طبق روال مرسوم، مسوولین گیلانی به جای شفاف‌سازی سکوت کرده‌اند! همین مساله باعث شده تا بازار شایعات و روایت‌های مختلف بسیار داغ شود.

مسوولین فرمانداری لاهیجان، مانند دیگر مسوولین، در شعار از «جهاد تبیین»- و یا روایت صحیح در «جنگ روایت‌ها» - صحبت می‌کنند اما در عمل صدایی جز سکوت از آن ها شنیده نمی‌شود. تلاش برای عادی انگارسازی و خاموشی در مورد وقایع، رفتار روتین چنین مسئولانی شده است.

در ادامه و به عنوان مثال، چند نمونه را بررسی می‌کنیم...

 طبق مطالب منتشر شده در فضای مجازی "عرفان زمانی" 27 ساله؛ 12 آبان کشته شده است. هنوز در این زمینه کسی پاسخگو نبوده است.

درباره "مجید شبدینی" این شایعه پخش شده که  او در بیمارستان "پیروز" لاهیجان تحت نظر نیروهای امنیتی بستری است تا به محض بهبودی بازداشت شود. در این رابطه هنوز پاسخی دریافت نشده است.

از "مارال دارآفرین" خبرنگار سی ساله لاهیجانی خبری در دسترس نیست و شایعه  مفقود شدن‌اش در فضای مجازی دست به دست می‌شود. تا لحظه نگارش این مطلب، هنوز کسی پیرامون صحت این مطالب اعلام موضع نکرده است.

فرماندار لاهیجان به عنوان رییس شورای تامین شهرستان، وظیفه دارد به افکار عمومی پاسخ دهد و البته که نحوه پاسخگویی، باید مبتنی بر اقناع سازی جامعه باشد و اگر ضعف و کاستی وجود دارد جبران شود.

اگر مسوولین دولتی بخواهند با سکوت خود از مشکلات فرار کنند، بدیهی است که اعتراضات در شهرهای کوچک به بحران های بزرگتری نسبت به شهرهای بزرگ تبدیل می شوند و جمع کردن آن بسیار سخت خواهد بود. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان